עובדי סלקום שוקלים לשבות; ההסתדרות לבית הדין: הנהלת הדסה מנסה לפטר מובילי המאבק

מאות מעובדי סלקום נטשו אתמול (שלישי) את העמדות והמשרדים והתכנסו בלובי מטה החברה בנתניה. זאת, על רקע איום ההנהלה לפטר 250 עובדים. במהלך האסיפה הכריזה יו״ר ועד העובדים מיה יניב: ״לא נהסס לפתוח בשביתה״.

יניב אמרה באסיפת החירום ש״מי שחושב שהוא יכול לחתום על הסכם ואז להתנער ממנו בהינף יד אחרי כמה חודשים בלבד טועה ומטעה. בשבועות האחרונים פעלתי לילות כימים כדי לגבש חלופות אשר ישפרו בוודאות את מאזנה הפיננסי של סלקום אך כולן נדחו על ידי המנכ״ל״. עוד הדגיש ״אם הנהלת סלקום רוצה מלחמה, אני יכולה להבטיח לה כי היא תמצא מולה אלפי עובדים נחושים אשר לא יהססו להשבית את החברה״.

2019-01-23_203523

אסיפת עובדי סלקום, אתמול, במטה החברה בנתניה (צילום: ועד עובדים)

אתמול נמסר כי ההסתדרות תובעת מבית החולים הדסה מיליון שקל בשל מהלך שהיא נוקטת כדי לפטר ממחלקת המחשוב את מובילי מאבק העובדים. עוד ביקשה ההסתדרות מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים לעצור באופן מידי את פיטורי עובדי מחלקת המחשוב בבית החולים ושכירתם מחדש באמצעות חברות קבלניות חלופיות, אך ללא העובדים הלוקחים חלק במאבק לקליטת להעסקה ישירה.

בין ההסתדרות לבין בית החולים הדסה וחברת נס טכנולוגיות ניטש סכסוך ממושך על תנאי העסקתם של עובדי נס המועסקים כעובדי קבלן על ידי בית החולים. במסגרת המאבק ננקטו צעדים ארגוניים ושביתות בטענה לפגיעה בזכויות העובדים והפרות חוזרות של הדין על ידי נס והדסה. במסגרת זו, הודיעה הדסה לאחרונה על סיום ההתקשרות עם נס באתר.

בידי ההסתדרות ראיות המעידות כי הדסה, הטוענת דווקא לקשיים תקציביים, מנסה לפתות את עובדי המחשוב שלה המועסקים כעובדי קבלן מטעם נס, להסכים להצעותיה לפירוק הוועד באמצעות תוספות שכר ותנאי העסקה משופרים. ההסתדרות דורשת מבית הדין לחייב את הדסה בפיצויים בעקבות מהלכיה האסורים הפוגעים בהתאגדות העובדים.