עובדי אל על יפגינו מול ביתו של נתניהו במחאה על אזלת ידה של הממשלה

ההנהלה בחברת התעופה המופרטת אל על הודיעה ביום חמישי לבורסה כי החל"ת לאלפי עובדיה יימשך עד סוף יוני. זאת, ברקע המשבר הקשה בענף התעופה בעקבות ביטול רוב הטיסות ברחבי העולם.

אסיפת חירום של עובדי אל על ליד משרד ההנהלה בנתב"ג בתחילת מארס (צילום: ועד עובדים)

בתגובה להחלטת ההנהלה, שהתקבלה ללא הסכמת נציגות העובדים, ולאזלת ידה של ממשלת הימין במתן סיוע לחברה, מסר הוועד שהשבוע צפויות הפגנות ומחאות ברחבי הארץ. ביום שלישי הקרוב תתקיים ההפגנה הראשונה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, תחת הכותרת: "ביבי הבטיח וביבי צריך לקיים". יו"ר מועצת העובדים, שרון בן יצחק, מסר: "בעוד עם כל החברות באוצר מדברים על מענקים של מיליארדים, מישהו שם החליט שלצורך מתן הלוואה לאל על לא מענק ולא פיצוי הלוואה, יש להקריב אלפי עובדים. אין בכוונתנו לאפשר את פירוק החברה".

"העובדים הציגו תוכנית התייעלות של מיליארד דולר בחמש שנים וזכו ליחס מזלזל והתעלמות מוחלטת מצד פקידי האוצר", הדגיש בן יצחק. "אנו נלחמים על הפרנסה שלנו ועל האוכל של הילדים שלנו ועל החברה הלאומית שלנו, ואם יש מישהו שחושב שניתן לו לרמוס אותנו ברגל כזאת גסה אז כדי לו לחשב מסלול מחדש".

בין ההנהלה לבין הוועד התגלע בימים האחרונים סכסוך קשה על רקע בקשת החברה למשוך 105 מיליון שקל מכספי קופת הפיצויים של העובדים. בקשה שקיבלה את תמיכת ההסתדרות והאוצר. נציגות העובדים, בראשות שרון בן יצחק, התנגדה לבקשתה של הנהלת אל על בטענה כי על פי ההסכם בנוגע לקופת הפיצויים בין המדינה לחברה, טרם הפרטת החברה, אין ההנהלה רשאית למשוך את הכספים ללא נציגים מטעם העובדים. משום כך, טענה נציגות העובדים, שיוצגה על ידי עו״ד יפעת גירון ועו״ד רמי אריה, אין משמעות להסכמת המדינה וההסתדרות למשיכת הכספים.