עובדים הפגינו שוב בבנימינה להגנת זכויותיהם במעבדת קווליטק העומדת למכירה

עובדי ECI הפגינו שוב הבוקר (רביעי) בבנימינה מול ביתו של שבעלי "חרמון מעבדות", אלכס אוסישקין, במחאה על כוונתו לרכוש את מעבדות "קווליטק" באופן שיפגע הן בעובדי המעבדה והן בתחרות בתחום. מדובר בהפגנה נוספת, שנייה במספר, שעורכים העובדים בתוך שבוע.

הפגנת העובדים, הבוקר, בבנימינה (צילום: ועד עובדים)

בהפגנה שנערכה הבוקר הונפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "קווליטק תעלה לך ביוקר", "מנהלי חרמון, קווליטק אינה במחירון", "עובדים, לא עבדים למכירה" ועוד. יצוין שכ-750 עובדי ECI טלקום, שבבעלות התאגיד האמריקאי ריבון, התאגדו בהסתדרות בשנת 2016 ובחברה נחתם הסכם קיבוצי לאחר מאבק ממושך. מעבדת קווליטק (Qualitech) היא חלק אורגני מפעילות החברה ועוסקת בבדיקות תקינה של מוצריה. בשבועות האחרונים התגלה לוועד העובדים כי מתקיימים מגעים בין חברת ריבון לבין "חרמון מעבדות" במסגרתם מתוכננת "חרמון מעבדות" לרכוש את המעבדה בכ-5 מיליון דולר. המגעים נעשים במחשכים, מאחורי גבו של ועד העובדים, ללא קיום דיון על עתידם וביטחונם של עובדי המעבדה. בעקבות כך הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה שיאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתה מלאה של החברה.

יודגש כי נושא מכירת המעבדה לא הובא אף לא פעם אחת לידיעת הוועד, בניסיון לקיים מחטף על גבם של העובדים. ועד העובדים חושש כי יעודכן בפרטי העסקה רק לאחר סגירתה, דבר אשר יעמיד את פיטורי עובדי המעבדה כעובדה מוגמרת, ללא כל דיון מקדים בנושא. ככל שידוע לוועד העובדים, עובדי "חרמון מעבדות" סובלים ממילא מתנאי עבודה ירודים ומיחס מתעמר ממעסיקיהם. יו"ר ועד העובדים, אופי לוי, מסר "חזרנו הבוקר לשטח לאחר קרוב לשלוש שנים כדי לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב לעשות להילחם על הזכויות שלנו! המאבק שלנו יהיה סמן ימני לכל המאבקים הבאים שיעלו בהמשך בראש להנהלת ריבון. המשפחות שלנו והעבודה שלנו הם לא הפקרות. אני מציע להנהלת ריבון להסתכל קצת על ההיסטוריה ולהבין שלא נפקיר אף אחד מאחור".

סרטון – הפגנת העובדים בבנימינה הבוקר:

https://www.youtube.com/watch?v=7mccGNoCQPQ&feature=emb_logo