עובדים הפגינו בבנימינה להגנת זכויותיהם במעבדת קווליטק שבבעלות אמריקאית

עובדי חברת ECI הפגינו בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי) בבנימינה מול ביתו של מנכ"ל "חרמון מעבדות", אלכס אוסישקין, במחאה על כוונתו לרכוש את מעבדות Qualitech תוך פגיעת בעובדים. בהפגנה הונפו שלטים עליהם נכתב: בין היתר "עובדי ECI לא עומדים למכירה", "אלכס, קווליטק תעלה לך ביוקר" ו"אנחנו עובדים, לא עבדים למכירה".

הפגנת העובדים, הבוקר, בבנימינה (צילום: ועד עובדים)

כ-750 עובדי ECI טלקום, שבבעלות התאגיד האמריקאי ריבון, התאגדו בהסתדרות בשנת 2016 ובחברה נחתם הסכם קיבוצי לאחר מאבק ממושך. מעבדת Qualitech היא חלק אורגני מפעילות החברה ועוסקת בבדיקות תקינה של מוצריה. בשבועות האחרונים התגלה לוועד העובדים כי מתקיימים מגעים בין חברת ריבון לבין "חרמון מעבדות" במסגרתם מתוכננת "חרמון מעבדות" לרכוש את מעבדת Qualitech בכ-5 מיליון דולר. המגעים נעשים במחשכים, מאחורי גבו של ועד העובדים, ללא קיום דיון על עתידם וביטחונם של עובדי המעבדה. בעקבות כך הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה שיאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתה מלאה של החברה.

יודגש כי נושא מכירת המעבדה לא הובא אף לא פעם אחת לידיעת הוועד, בניסיון לקיים מחטף על גבם של העובדים. ועד העובדים חושש כי יעודכן בפרטי העסקה רק לאחר סגירתה, דבר אשר יעמיד את פיטורי עובדי המעבדה כעובדה מוגמרת, ללא כל דיון מקדים בנושא. ככל שידוע לוועד העובדים, עובדי "חרמון מעבדות" סובלים ממילא מתנאי עבודה ירודים ומיחס מתעמר ממעסיקיהם. יו"ר ועד העובדים, אופי לוי, מסר "חזרנו הבוקר לשטח לאחר קרוב לשלוש שנים כדי לעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב לעשות להילחם על הזכויות שלנו! המאבק שלנו יהיה סמן ימני לכל המאבקים הבאים שיעלו בהמשך בראש להנהלת ריבון. המשפחות שלנו והעבודה שלנו הם לא הפקרות. אני מציע להנהלת ריבון להסתכל קצת על ההיסטוריה ולהבין שלא נפקיר אף אחד מאחור".

סרטונים הפגנת העובדים בבנימינה הבוקר:

https://www.youtube.com/watch?v=4I7Ym8poUwE&feature=emb_logo

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=raW3HZenH1c&feature=emb_logo