עובדות סוציאליות במערכת הבריאות דורשות את יישום צו ההרחבה

בחודשים האחרונים מתקיים מו"מ בין ההסתדרות לבין משרד הבריאות על מנת ליישם את צו ההרחבה על עובדי השירותים המופרטים של משרד הבריאות. הטענה של משרד הבריאות כרגע, בגיבוי משרד האוצר והממונה על השכר בשירות הציבורי – שאין חובה להעסיק עובדים סוציאליים במכרזים של משרד הבריאות לתפקידי מתאמי טיפול. כלומר, לטענת משרד הבריאות אפשר להעסיק גם מרפאים בעיסוק או חסרי השכלה מקצועית וניסיון לתפקיד אותו מאיישים כעת עובדים סוציאליים בהיקף של 90%.

2018-01-08_204247

הפגנה למען צו הרחבה, ינואר 2017 (צילום: עתידנו)

העובדות הסוציאליות הן עמוד השדרה של שיקום פגועי הנפש בקהילה. ברגע שמשרד הבריאות יחליט שהוא לא מחיל את צו ההרחבה על שירות מתאמי הטיפול, כוח האדם שמכיר את הפרופסיה הזו יעזוב. מי שייפגע הם 23 אלף ישראלים מקבלי סל השיקום. זו קבוצה שמלווים כ-2,000 עו"סים מתאמי טיפול. אם בעלי המקצוע הללו לא יהיו שם, תיפגע איכות השירות. חלק מהיזמים, כלומר ראשי הסוכנויות המופרטות, נכחו השבוע בכנס ביוזמת ההסתדרות. הם מודאגים כי השירות ייפגע אם תתרחש פגיעה כזו בכוח האדם.

בעתיד הקרוב, נרחיב משמעותית את צעדי המחאה. נתחיל בהפגנות, ואם לא תירשם התקדמות נכריז על סכסוך עבודה ושביתה. כולי תקווה שלא נצטרך להגיע לשם, והמשבר ייפתר לפני כן.

ליאור קיי אבישי

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב