סכסוך עבודה הוכרז בסלקום וב-013 נטוויז'ן; צעדים ארגוניים בתאגיד השידור

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת סלקום ובחרבת 013 נטוויז'ן. על כך הודיע אמש (ראשון) יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק ב הסתדרות, יקי חלוצי, למנכ"ל החברה, ניר שטרן.

2018-03-12_205551

הרקע לסכסוך, שיחול על כ-3,700 עובדים, נעוץ במבוי סתום במשאומתן לחתימה על ההסכם הקיבוצי חדש בחברה. נציגות העובדים מוחה על חוסר תוםלב של ההנהלה ועל התנהלות שאינה הולמת את מערכת יחסי העבודה הקיבוציים בחברה. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא כי החל מ-26 במארס יוכלו העובדים לפתוח בשורה של צעדים ארגוניים.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, מסר היום: "אני קורא להנהלת סלקום ולמנכ"ל ניר שטרן לנהוג באופן אחראי ולמנוע משבר חמור בחברה. אחרי המאמצים הרבים שנעשו מצד האיגוד והוועד לגשר על הפערים, לא נוכל להשלים עם הניסיון להכשיל את השיח. על הנהלת החברה להיכנס למשאומתן אינטנסיבי עם כוונה כנה ואמיתית להגיע להסכמות. אני קורא להנהלה לגלות רצינות והתמדה במשאומתן עד לחתימה על ההסכם להסדרת זכויות העובדים".

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקוםנטוויז'ן, אמרה היום: "לא אתן להנהלת סלקום להחזיר אותנו לימים האפלים בחברה, בהם לא היה קיים ועד, ואלפי עובדים חששו מדי יום לביטחונם התעסקותי ולתנאי השכר שלהם. כדאי להנהלה להבין שימים אלה תמו ולא יחזרו עוד, ומוטב לה לחזור לשולחן המשאומתן, כשמצדו השני היא תפגוש ועד המייצג עובדים מאוגדים וחזקים, הנחושים להגיע להסכם קיבוצי ראוי ומכובד עבורם".

בתאגיד השידור הציבורי "כאן" העיתונאים החלו לממש את סכסוך העבודה. הסכסוך בין ועד להנהלה פרץ בשאלת הכוננות בסופי שבוע. ביום שישי האחרון דרש הוועד מהכתבים התורנים ש"לא להיות זמינים לעבודה". זאת בעקבות "החרפת המצב", כאשר הסיבה לכך טמונה באיקבלת תשובות חד משמעיות בכל הנוגע לתנאי הכוננות.

במכתב שנשלח לעובדים ביום שישי האחרון, ושפורסם ב"וואלה", נכתב: "עוד שבוע עבר ולא רק שלא נמצאו פתרונות לנושאים שהעלנו, אלא שהמצב אף מחריף. ההנהלה לא מצליחה לתת לוועד תשובות חד משמעיות, ובנושא הכוננויות אין כל התקדמות. ההנהלה גם לא מצליחה לשקף למנהלים המקצועיים את נהלי הכוננויות באופן שאמור לאפשר את יישומה (תוך כמה זמן על העובד להתייצב במערכת? האם יקבלו מונית? מה צריך להתקיים כדי להפעיל שידור? וכיו"ב), כך שגם מבחינת תשלום וגם מבחינה מערכתית מהלך הכוננויות לא ישים".

לכן, בוועד ביקשו מהעובדים, "גם בסוף השבוע הקרוב העובדים לא משתבצים לכוננויות. על העובדים לסרב לדרישה להשתבץ ככוננים, ואם יש עובדים שכבר הודיעו להם על הכוננות עליכם לא ליישם זאת. בנוסף, אנחנו מחריפים את הצעדים: החל מהערב בשעה 18:00 ועד מחר בשעה 6:00, כתבים תורנים לא יהיו זמינים לעבודה. לא נאפשר את המשך הפגיעה בעובדים, גם במקום שנמצא בהרצה יש חוק ויש זכויות עובדים".