סין פרסמה דו"ח חמור על מצבם של זכויות האדם בארה"ב בשנת 2014

מועצת המדינה הסינית פרסמה ביום שישי האחרון את דו"ח זכויות האדם בארה"ב לשנת 2014. הדו"ח מפורסם זאת השנה ה-15 בתגובה להאשמות המופיעות ב"דו"ח זכויות האדם לשנת 2014", אותו פרסמה מחלקת המדינה של ארה"ב. כל כך מסר אמש רדיו סין הבינלאומי.

2015-06-28_194758

פעילה באיגודים המקצועיים האמריקאיים קוראת להעמיד לדין את השוטרים האחראים להירצחם של אזרחים שחורים רבים (צילום: סוכנות הידיעות של סין)

הדו"ח האמריקני מפנה האשמות בנוגע למצב זכויות האדם מדינות ואזורים בעולם, ובהן סין. עם זאת, בדו"ח הסיני נכתב כי מסמך זה מתעלם לחלוטין מהמצב הקיים בארה"ב. לדברי הדו"ח, בעוד שמצב זכויות האדם בארה"ב איננו מזהיר, הרי שארה"ב הפרה את זכויות האדם במדינות אחרות בדרך חמורה אף יותר, והייתה חשופה לביקורת רבה יותר בתחום זכויות האדם בזירה הבינלאומית. בין היתר מזכירים הסינים את תפקידם של סוכנויות המודיעין האמריקאיות המרגלות אחר מנהיגי מדינות, תאגידים ואזרחים ברחבי העולם. עוד תוקפת סין את סירובה של ארה"ב להצטרף לאמנות הבינלאומיות לזכויות הילד ולמען זכויות הנשים.

כמו כן, מציין הדו"ח הסיני כי הפערים בין עשירים לעניים בארה"ב הם מהגדולים ביותר מקרב המדינות המפותחות בעולם. בנוסף, אחוז גבוה של פשעים המבוצעים על ידי נושאי נשק מאיים על ביטחון הציבור וכן קיימת אפליה מתמשכת על רקע דת, גזע ומין.

לדו"ח זכויות אדם בארה"ב המלא (באנגלית):

http://english.cri.cn/12394/2015/06/26/2982s884702.htm