סיכוי רב שמועמד השמאל ינצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות צ'ילה

המיליארדר הניאוליברלי סבסטיאן פיניירה זכה ביום ראשון האחרון במרבית הקולות בבחירות לנשיאות צ'ילה, עם 36% מקולות הבוחרים. עם זאת, שיעורי תמיכה אלה לא מספיקים על מנת להבטיח לו את הניצחון בסיבוב הראשון, ופיניירה ייאלץ להתמודד מול מועמד השמאלאלחנדרו גלייה, בסיבוב השני שייערך ב-17 בדצמבר. כך עולה ממניין הקולות הסופי והרשמי שפורסם אמש.

2017-11-22_200442

פעילי המפלגה הקומוניסטית הצ'יליאני בעצרת בחירות, לפני שבועיים (צילום: אל סיגלו)

גלייה זכה ל-27% מהקולות במסגרת החזית "הרוב החדש למען צ'ילה" בתמיכתן של המפלגות הסוציאליסטית והקומוניסטית. "החזית הרחבה" המאגדת את הירוקים ופלגי שמאל נוספים, שבראשה עומדת העיתונאית ביאטריס סנצ'ז, הגיעה למקום השלישי עם 21% מהקולות. אף אחד מהסקרים לא צפה את תוצאות הבחירות. על פי הסקרים פיניירה אמור היה לגרוף כ-40% מהקולות, גלייה פחות מ-20% ואילו סנצ'ז בסביבות ה-8%.

גלייה מסר במסיבת עיתונאים ש"תוצאות הבחירות מעידות שלשמאל יש תמיכה רחבה יותר במדינה, ועל כן ננצח בסיבוב השני של הבחירות". ואכן במידה והמו"מ בין "הרוב החדש" ו"החזית הרחבה" יעלה יפה, "יש סיכוי יותר מסביר שמועמד השמאל לנשיאות ינצח בסיבוב השני", הדגיש מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית, גיליירמו טלייה. לדבריו "הקומוניסטים השיגו את היעד שקבעו לעצמם: גידול מספר חברי הפרלמנט משש לשמונה". הגידול הרב ביותר במושבים הפרלמנט השיגו מרכיבי "החזית הרחבה": מ-3 ל-20.