סוכל ניסיון הפיכה צבאית בוונצואלה בעידודה של ארצות הברית

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הכריז כי הורה על בחינה מחדש של היחסים הדיפלומטיים עם ארצות הברית. מדורו אמר את הדברים בתגובה לדברי סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שהביע תמיכה באופוזיציה של ונצואלה וקרא להדחתו. כך מסרה הבוקר (רביעי) סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

אתמול מסר דובר ממשלה בוונצואלה כי סוכלה ניסיון הפיכה צבאית מצד "גורמים מפוקפקים בימין הקיצוני". לפי הודעת הממשלה, מספר קטן של חיילי המשמר הלאומי "הפרו את שבועת אמונם למדינה" וחטפו ארבעה פקידי ממשלה. במקביל, המורדים ניסו לגנוב כלי נשק במתקפה מתוכננת שהחלה באמצע הלילה. 27 אנשי המשמר הלאומי נעצרו בעקבות התקרית.

2019-01-23_203509

כוחות צבא ונצואלה שסיכלו את ניסיון ההפיכה (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

מדובר אמנם בניסיון הפיכה בהיקף קטן, שסוכל במהרה, אך הוא מצטרף לשורה של דיווחים על מחאות נגד שלטון מדורו בחודשים האחרונים בעידודה של ארה"ב. בסרטון שהועלה לרשתות החברתיות תועדו גברים חמושים, ללא סימני זיהוי צבאיים, מבטיחים "להשיב את החוק והסדר החוקתי".

תושבים באחת השכונות הצפוניות של קראקס דיווחו ששמעו עימותים בין חיילים וקולות פיצוץ בסביבות השעה 4 לפנות בוקר. בבוקר למחרת דיווחו רשתות הטלוויזיה במדינה על עימותים בין כוחות הביטחון למתקוממים. הערב צפויה הפגנה המונית במרכז קראקס, בירת ונצואלה, במחאה נגד התערבות של ארה"ב במדיניות הפנים של ונצואלה והתמיכה האימפריאליסטית בימין המקומי ובניסיונות ההפיכה.