נתניהו הבטיח מחשב לכל ילד ב-1996; למשרד החינוך אין נתונים על המחסור במחשבים

למשרד החינוך אין נתונים על המחסור במחשבים בעת הלימודים המקוונים ועוד לא החל לחלק מחשבים לתלמידים הזקוקים לכך בשביל למידה מרחוק. זאת, חרף העובדה שחלפו שלושה שבועות מפתיחת שנת הלימודים ושבעה חודשים מפרוץ מגפת הקורונה. כך עולה מדיוני הוועדה לזכויות הילד של הכנסת שנערכו הבוקר (רביעי). יצוין שבחודש שעבר אמר מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, כי עד סוף ספטמבר יחולקו מחשבים לכשליש מהתלמידים הזקוקים להם, וכי החלוקה תסתיים בסוף ינואר 2021, אך מהדיונים הבוקר עולה כי אין כל וודאות לכך.

להערכת יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), קיים מחסור של כ-400 אלף מחשבים. הוא שאל את ראש מינהל הטכנולוגיה במשרד החינוך, עופר רימון, מדוע לא נערך מיפוי מדויק של המחסור במחשבים ובחיבור לאינטרנט. רימון השיב לו כי "קשה לאסוף נתונים. זה כמו שתשאל אותי לכמה אנשים יש פסנתר בבית".

לדברי רימון חסרים כ-120 אלף מחשבים. אך לפי ניתוח שערך באחרונה הכלכלן הראשי במשרד האוצר לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המחסור רב יותר: כ-20% מהתלמידים בישראל מתגוררים בבתים ללא מחשב, ול-27% אין חיבור לאינטרנט. יצוין שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז ב-1996 על פתיחת המבצע "מחשב לכל ילד" ואף הבטיח לסיימו בהצלחה תוך שנהשנתיים.