נשיא קובה: יש לסיים את האמברגו האמריקאי בהקדם

נשיא קובה, ראול קסטרו, דרש השבוע מארצות הברית לסיים את האמברגו על ארצו כדי לקדם את השיחות לנרמול היחסים בין המדינות – כך דיווחה סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה". "הבעיה העיקרית עדיין לא נפתרה: המצור הכלכלי, המסחרי והפיננסי, שגורם לנזק כלכלי עצום ומהווה הפרה של זכויות בינלאומיות", אמר קסטרו בוועידת פסגה של מדינות אמריקה הלטינית והקריביים שנערכה בקוסטה ריקה.

2015-01-30_195519

נשיא קובה, ראול קסטרו, בוועידת פסגה של מדינות אמריקה הלטינית והקריביים שנערכה השבוע בקוסטה ריקה (צילום: פרנסה לטינה)

יצוין שמנהיג המהפכה הקובנית, פידל קסטרו, פרסם השבוע אגרת ובה הגיב לראשונה על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם ארצות הברית, ומסר כי הוא תומך בסיום הסכסוך בדרכי שלום, אך עדיין אינו בוטח בפוליטיקה האמריקאית. "תמיד נגן על שיתוף הפעולה והידידות עם כל עמי העולם, גם בקרב יריבינו הפוליטיים", הצהיר קסטרו במכתב, שהוקרא לפני פדרציית סטודנטים באוניברסיטת הוואנה ופורסם בעיתון המפלגה הקומוניסטית "גראנמה".

במכתב שפורסם ב"גראנמה" התייחס קסטרו למגוון רחב של נושאים, מאי השוויון הכלכלי העולמי, דרך רעיון האוטופיה ביוון ועד לחלקה של קובה בסכסוך באנגולה, לפני שפנה לסוגיית חידוש היחסים בין הוואנה לוושינגטון. "אסביר את עמדתי העקרונית בכמה מלים", כתב קסטרו. "אין לי אמון בפוליטיקה של ארה"ב, ולא החלפתי עמם מלה, אך אין פירוש הדבר, בכל מובן שהוא, דחייה של פתרון בדרכי שלום לסכסוכים". נשיא קובה הוא כתב, "נקט את הצעדים הרלוונטיים בהתאם לסמכות המוענקת לו על ידי האסיפה הלאומית והמפלגה הקומוניסטית של קובה".

דבריו של ראול קסטרו בפסגת מדינות אמריקה הלטינית (באנגלית):

http://www.nnoc.info/raul-castro-lays-out-conditions-to-usa-address-at-celac-summit/