נשיא ונצואלה ניקולס מדורו: דונלד טראמפ הורה למאפיה לחסל אותי

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, טען היום (רביעי) שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה לממשלת קולומביה ולמאפיה להתנקש בחייו, והדגיש שיעצור כל ניסיון לחסל אותו. בראיון לסוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה "ריאנובוסטי" אמר מדורו: "אין שום ספק שטראמפ נתן הוראה להרוג אותי. הוא אמר לממשלת קולומביה, ולמאפיה הקולומביאנית להרוג אותי. אם משהו יקרה לי ביום מן הימים, האחראים הם דונלד טראמפ ונשיא קולומביה איוון דוקה".

2019-01-30_204158

מדורו אמר שהוא סומך על שירותי הביטחון של ארצו, ומאמין שוונצואלה תצליח לשמור עליו. "העם בוונצואלה תמיד הגן עליי. יש לנו שירות מודיעין טוב". יצוין שהבוקר פרסם העיתון של החוגים הפיננסיים בארה"ב, ה"וול סטריט ג'ונרל", כי הממשל האמריקאי עמד מאחורי הכרזתו של מנהיג הימין חואן גואידו כהכתיר את עצמו כ"נשיא הזמני" של ונצואלה.

ארה"ב מעוניינת להפיל את הממשלה הסוציאליסטית של מדורו, והטילה סנקציות על תעשיית הנפט של ונצואלה במטרה להגביר את הלחץ. מדורו אמר בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית שהסנקציות האלה הן מההחלטות "המשוגעות ביותר" של ג'ון בולטון, היועץ של לביטחון לאומי של הממשל.

ממשל טראמפ מבהיר בכל הזדמנות שבנושא ונצואלה "כל האופציות נמצאות על השולחן". בעבר אמר טראמפ שהוא לא שולל מעורבות צבאית בוונצואלה. בולטון הגיע ביום שני האחרון לחדר התדריכים בבית הלבן והודיע על הסנקציות עם מחברת שבה נכתב משפט שעורר עניין רב: "5,000 חיילים לקולומביה". בממשלת קולומביה אמרו שהם לא מודעים לתוכנית אמריקנית לשלוח חיילים למדינה, שגובלת בוונצואלה.

מדורו אמר בראיון לסוכנות הידיעות הרוסית שצבא ונצואלה מפגין נאמנות לרשויות החוק. הוא אמר שהוא מוכן לדבר עם האופוזיציה, ולקיים איתה מו"מ בהשתתפות מתווכים בינלאומיים. "אני מוכן לשבת עם האופוזיציה בשולחן המו"מ ולדבר איתם לטובתה של ונצואלה, למען השלום ולמען העתיד", הוסיף מדורו. הלילה אסר בית המשפט העליון של ונצואלה על חואן גואידו לצאת מהמדינה.

הידיעה שפורסמה הבוקר על ידי סוכנות הידיעות "ריאנובוסטי" (ברוסית):

https://ria.ru/20190130/1550111098.html