נמשכים העיצומים ברכבת ונסגרו תחנות; סכסוך בין ההנהלה לעובדי קצא"א

במסגרת העיצומים שנוקטים עובדי הרכבת, גם הבוקר (שני) לא ניתן שירות בתחנות הראשונים, כרמיאל ואחיהוד. ועד עובדי הרכבת נוקט בצעדים ארגוניים במחאה על תוספת שעות עבודה לנהגי הרכבת, צעד המסכן את הנהגים ואת ציבור הנוסעים.

בעקבות שביתת עובדי הרכבת, בוטלו עד שעות הצהריים יותר מ40 רכבות אשר תוכננו להיום, בנוסף ל-38 רכבות שתוכננו לאתמול כך נמסר מהנהלת רכבת ישראל. מדובר ברכבות שהיו אמורות לנסוע בקווי הראשוניםלוד, כרמיאלבאר שבע וכרמיאלחיפה. עד סוף היום, צפויות להתבטל 40 רכבות נוספות.

2019-03-11_201542

גם בקצא"א (קו צינור אילת אשקלון) פרץ סכסוך בין ההנהלה לעובדים. יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, שלח אתמול מכתב ליו"ר חברת קצא"א, ארז חלפון, שבו התריע על נסיגה של הנהלת החברה מהבנות שהושגו לגבי תנאיהם של כ-250 עובדי החברה. "לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את זכויות עובדי החברה וקיום ההסכמים הקיבוציים המיוחדים החלים בחברה", כתב גואטה. גואטה מסר כי הנהלת החברה הודיעה להסתדרות באופן חד צדדי כי היא חוזרת בה מהתחייבויותיה כלפי ועד העובדים וההסתדרות, כבסיס למעבר עובדי החברה הנוכחית לחברה החדשה קצא"א ב'. המדובר בהתחייבויות של קצא"א ומשרד האוצר להעמדת המשאבים להמשך הפעלת המערכת, ובכללה חברות הבת של קצא"א ביניהן השותפות בתחנת הכוח דוראד באשקלון (בה מחזיקה החברה 37.5%), ועוד.

"התנהלות שכזו הלוקה בחוסר תום לב, בהולכת שולל ובאי ניקיון כפיים, פוגעת אנושות במרקם יחסי העבודה התקינים, אשר היוו בסיס מוצק ואיתן ביחסי העבודה בחברת קצא"א ואשר הניבו תוצאות טובות לחברה, לעובדיה ולמדינת ישראל", כתב גואטהעוד הוסיף: "האחריות למצב זה זו בו אנו עומדים, מוטלת על כתפי הנהלת החברה וכלל הגורמים הנלווים, על כל המשתמע מכך. כל ניסיון להטלת אחריות על כתפי עובדי החברה וההסתדרות, יידחה מכל וכל".