נכשלו הפגנות האופוזיציה בוונצואלה; טראמפ וגואידו מקדמים הפיכה צבאית

נכשלו אתמול (רביעי) הפגנות האופוזיציה הפרואמריקאית בוונצואלה שאמורות היו "לזעזע את השלטון". כך מסר הבוקר שליח העיתון הארגנטיני "פאחינה 12" בוונצואלה, מאורו טרוג'י, המסקר את המשבר הפוליטי במדינה הדרוםאמריקאית. לדבריו להפגנה שבאחת מהשכונות העשירות בקראקס הגיעו רק כאלף מתומכי הימין – במקום הרבבות שציפו להם.

עוד הוא מדווח שנוכח הכישלון לבסס את שלטונו, מנהיג האופוזיציה חואן גואידו קיים פגישות בחשאי עם נציגים מהצבא ומכוחות הביטחון במדינה במטרה לחולל הפיכה צבאית.

גואידו אישר זאת בטור דעה שפורסם הבוקר ב"ניו יורק טיימס". הוא טוען ש"השינוי ידרוש תמיכה מנציגים בכירים בצבא. הסרת תמיכת הצבא מהנשיא ניקולס מדורו מכריעה על מנת לאפשר שינוי בממשל". מנהיג האופוזיציה הכריז על עצמו כנשיא הזמני של ונצואלה בשבוע שעבר בתמיכת הממשל האמריקאי.

2019-01-31_192332

הפגנת תמיכה בנשיא ונצואלה ניקולס מדורו בחודש שעבר (צילום: סוכנות הידיעות של ונצואלה)

עוד נמסר בעיתון האמריקאי שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח הלילה עם גואידו. בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ כי "שוחחתי עם נשיא ונצואלה הזמני ובירכתי אותו על שלקח על עצמו את הנשיאות באופן היסטורי וחיזק את תמיכת ארצות הברית בהפגנות הגדולות נגד מדורו". הממשלה והאופוזיציה מתכננות בשבת הקרובות הפגנות גדולות בעד ונגד שלטונו של הנשיא הסוציאליסטי ניקולס מדורו.