נכים חסמו את נתיבי איילון ואת הכניסות להסתדרות: דורשים מתווה חלופי

נתיבי איילון לכיוון דרום נחסמו הבוקר (ראשון) לתנועה בין מחלף סבידור מרכז למחלף השלום בשל מחאת הנכים המתקיימת במקום. כוחות משטרה הוזעקו למקום על מנת להכווין את התנועה. החסימה הוסרה בהתערבות המשטרה.

2017-12-10_204212

הנכים מפגינים בנתיבי איילון (צילום: מטה המאבק)

מוקדם יותר היום חסמו הנכים את צומת הרחובות נמיר וארלוזורוב בתל אביב וגרמו לעומסי תנועה כבדים במקום. כעבור שעה קלה התפזרה החסימה והמוחים שינו את מיקום ההפגנה והגיעו לוועד הפועל של ההסתדרות שברחוב ארלוזורוב. במטה ההסתדרות הם חסמו את הכניסות בשעה שעובדי הארגון נכנסו לעבודה. המחאה מול הוועד הפועל נערכה בגלל שבמסגרת מתווה להעלאת הקצבאות שסוכם בין הממשלה להסתדרות נכלל בו ארגון העובדים אמור לקבל 80 מיליון שקל "להכשרה מקצועית". הנכים דורשים כספים אלה יועדו לקצבאותיהם.

בשבוע שעבר חסמו הנכים את מחלף יקום לצפון בכביש 2, את מחלף רבין סמוך להרצליה ואת נתיבי איילון סמוך למחלף שבעת הכוכבים. בדיון שהתקיים בכנסת בנושא קצבאות הנכים בשבוע שעבר פרץ עימות חריג שתועד במצלמות. אחד המשתתפים, חבר בארגון נכים, התפרץ ואף ניסה לתקוף אדם אחר עם עט – ונבלם על ידי אנשי משמר הכנסת ולאחר מכן הוצא מהדיון. כמה מארגוני הנכים מתמידים בדרישותיהם להצמיד את הקצבה לשכר המינימום.