נכים זועמים חסמו את הכניסות לנתב"ג ולנמל אשדוד: דורשים תוספת לקצבה

פעילי מחאת הנכים זועמים חסמו במשך שעות הבוקר (שני) את צומת התעשייה האווירית סמוך לנמל התעופה בן גוריון. המשטרה חסמה את כביש 40 לתנועה בשני הכיוונים מצומת בדק עד שער לוד בכניסה לנתב"ג, שנותר פתוח. במקום נרשמו עומסי תנועה כבדים ומרשות שדות התעופה נמסר כי נוסעים אינם מצליחים להגיע לטרמינל 1 ולטרמינל 3. בשל החסימה, לאוטובוסים שמסיעים את עובדי התעשייה האווירית לא הייתה גישה למתקן והעובדים נאלצו להגיע לעבודתם ברגל.

2018-01-22_202127

 חוסמים את הכניסה לנתב"ג, הבוקר (צילום: מטה מאבק הנכים)

בחסימה השתתפו גם פעילי ארגון מטה מאבק הנכים. זו הפעם הראשונה מאז שהושגו ההסכמות שטרם מומשו בין האוצר להסתדרות על העלאת קצבאות הנכות, שארגון שתמך במתווה שסוכם חוזר לפעילות חסימת הכבישים.

יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורביה, מסרה כי "אם ממשלת ישראל לא מסוגלת לחוקק חוק כפי שהתחייבה ולעמוד בהסכמים, אנחנו ב'מטה מאבק הנכים', אלה שעשו את ההסכם בהסתדרות עם היו"ר אבי ניסנקורן, יו"ר הקואליציה דאז דוד ביטן, פרופ' אבי שימחון וח"כ אילן גילאון, והתפשרנו פשרות כואבות שעלו לנו במחיר דמים ושיימינג בנוגע לגובה הקצבה ולמספר הפעימות, אנו חוזרים לדרישה המקורית קצבת נכות בגובה שכר מינימום ובפעימה אחת". בתום החסימה בנתב"ג, בסביבות השעה 11:00, החלו המוחים לחסום את הכניסה לנמל אשדוד. החסימה באשדוד הסתיימה בשעות הצהריים.