נכים הדורשים תוספת לקצבאותיהם הפגינו מול הכנסת וחסמו רחוב במרכז י-ם

פעילי ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" חסמו אתמול (שני), עם פתיחת מושב החורף, את הכניסה לכנסת. בעקבות פעולתם, הכניסה התאפשרה רק דרך הכניסה האחורית של בית משפט העליון. הנכים דורשים מזה חודשים ארוכים לשוב למשא ומתן על הגדלת קצבאותיהם.

2018-10-16_195808

חוסמים את הכניסה לכנסת, אתמול (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)

 

לאחר ההפגנה מול הכנסת הפעילים למען העלאת קצבאות הנכות חסמו את צומת הרחובות יפו ושרי ישראל בירושלים. הרכבת הקלה בירושלים החלה להפעיל מסלול מקוצר בעקבות החסימה ביפו פינת שרי ישראל, והשוטרים כיוונו את התנועה לכבישים חלופיים.

לפני כשבועיים חסמו פעילי הארגון את הכניסה לחניון קריית הממשלה בתל אביב, את צומת עזריאלי, את מחלף השלום לשני הכיוונים, את רחובות קפלן ודרך בגין, ומנעו את כניסתם של מאות כלי רכב לחניון. לאחר כשלוש שעות פינו המפגינים את הצומת וכל הרחובות נפתחו לתנועה.

בפברואר אושר תיקון לחוק שהגדיל את קצבאות הנכות, לאחר שקצבת הנכות הבסיסית בישראל לא עודכנה קרוב לשני עשורים ונשחקה בשיעור של עשרות אחוזים ביחס לשכר הממוצע במשק. העלאת הקצבאות תתבצע בכמה פעימות, כשעד לשנת 2021 תעלה קצבת הנכות הבסיסית מ-2,342 שקל ל-3,700 שקל

עוד נקבע בחוק את הצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק מ-2021, מה שמבטיח שהקצבה תמשיך לגדול במאות שקלים מדי שנה. על אף שמדובר בתוספת משמעותית, ארגוני הנכים טוענים כי התוספת נדרשה בשל הזנחה והפקרה של כמעט שני עשורים שבהם לא גדלו הקצבאות כלל.