ניסנקורן: פתרון הולם ברשות השידור או שביתה כללית במגזר הציבורי

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע אתמול (שלישי) כי אם לא ימצא פתרון הולם לעובדים בשידור הציבורי, בשבוע הקרוב, תקיים ההסתדרות שביתה כללית בכל המגזר הציבורי, החל מיום שלישי הבא, ה-25 באפריל. "פתרון הולם או שביתה" הבהיר ניסנקורן, "בשבועות האחרונים התנהל משחק ציני וכואב על גבם של העובדים שבעקבותיו הוכרז סכסוך עבודה במגזר הציבורי לפני החג. יש לשים סוף לסוגיה כואבת זאת. במידה ולא יימצא הפתרון, ביום שלישי הבא – שביתה כללית בכל המגזר הציבורי". בחודשים האחרונים שבתו העובדים ביחידות שונות במגזר הציבורי כאות הזדהות עם עובדי רשות השידור, בדרישה להגדיל את מספר העובדים שייקלטו בגופי השידור הציבורי החדשים שיקומו  או בשירות הציבורי בכללו, וכן בדרישה לשפר את תנאי הפרישה של קבוצות עובדים שונות שתנאי הפרישה שלהן אינם מיטביים.

2017-04-19_202522

לפי הודעת ההסתדרות בעת שהוכרז סכסוך העבודה ב-3 באפריל, במוקד המחלוקת ניצבת "רפורמה כוללת בשידור הציבורי, תוך הקמת גוף נוסף ויצירת השלכות בעניינים מובהקים הנוגעים לתחום יחסי העבודה, לרבות ביטחון תעסוקתי. על אף שהשינויים המתוכננים הם מרחיקי לכת ונושאים השלכות כבדותמשקל על מערכת יחסי העבודה וזכויות העובדים, ההחלטות על השינויים האמורים התקבלו תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים".

כמו כן, ההסתדרות מלינה על "התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלה באלה. ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקת העובדים, גם ובפרט נוכח ריבוי הרפורמות והותרת ציבור העובדים בחוסר ודאות תמידי. ההסתדרות דורשת להפסיק את תופעת ההעסקה של עובדי הקבלן ולהימנע מהרחבת ההעסקה במתכונת פוגענית זו. בסכסוך צוין כי המשבר נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט", כפי שנמסר מההסתדרות.

המועמדת לראשות ההסתדרות, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה להכרזת השביתה ואמרה: ״שיאים חדשים של ציניות נשברים בהודעה זאת. אחרי 3 שנים של רפיסות והפקרה מוחלטת של עובדי רשות השידור ולאחר מכן של עובדי התאגיד איש לא חושד ביו"ר ההסתדרות שהם מעניינים אותו. דיל כלשהו ממילא כבר נסגר בינו ובין כחלון, שותפו החדש לקואליציה בתוך ההסתדרות, והאיומים על שביתה ועל מאבק מדומה נועדו בסה"כ לטשטש את החרפה שהיה שותף לה, ובה נתן יד לסגירת מקום עבודה ופיטורי כל עובדיו, ואת העובדה שבכל דיל שלא יהיה מאות עובדים יפוטרו". לדבריה "אלמלא היו כעת בחירות להסתדרות גם מראית העין המלאכותית הזאת לא היתה מתרחשת. ממש כשם שאחרי הפקרה פושעת של ציבורי עובדים שלמים נחתמים לפתע בבהילות, בזה אחר זה הסכמי עבודה לעובדים שאיש לא ספר אותם שלוש שנים. ברגעים כאלה אני מצטערת על כך שלא הכרזתי על התמודדותי לפני 3 שנים מה שהיה מחייב את יו"ר ההסתדרות לפעול למען העובדים ולא רק לצרכי קמפיין".