ניסיון דריסה של מפגינים; 11 נעצרו בבלפור בעת המחאה נגד שלטון הימין המושחת

שוטרים עצרו אמש (ראשון) 11 פעילים בהפגנה בירושלים נגד ממשלת הימין המושחתת. המפגינים נעצרו בגין "הפרת הסדר הציבורי" ו"תקיפת שוטרים". מוקדם יותר נעצר גם חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה ברחוב קינג ג'ורג', והיווה סכנה למפגינים והשוטרים. החשוד הועבר לחקירת משטרה ואינו משתף פעולה עם חוקריו. שופט האריך הבוקר את מעצרו לשלושה ימים נוספים. במקביל נערכו אתמול הפגנות מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה ובכמאה גשרים וצמתים ברחבי הארץ.

מתנועת "קריים מיניסטר" הנמנית על משתתפי ההפגנה נמסר בתגובה לניסיון הדריסה, כי "ההסתה מבלפור כלפיי המפגינים בנס לא עלתה היום בחיי אדם. על הנאשם לגנות מיד את ניסיון הרצח ולקחת אחריות. מילים יכולות להרוג. יש למצות את מלוא הדין עם האחראים". בתנועה הוסיפו כי "את מנגינת בלפור אי אפשר להפסיק. האלפים נהרו גם השבוע, כדיי לממש את זכותם למחות במיוחד בעת הזו, ולהבהיר לנאשם שהוא האשם הבלעדי בכישלון. ביבי נכשלת ביבי הביתה! הסגר הפוליטי הוא מחדל של ראש ממשלה שמערבב החלטות בריאות הציבור עם החלטות פוליטיות שכל מטרתן בריחה מאימת הדין".

מפגינים, אמש, ליד בית ראש הממשלה בירושלים (צילום: קריים מיניסטר)

יצוין שטופז לוק ועופר גולן, יועצים בצוות הניו מדיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תועדו אמש על ידי מפגינים בבלפור. השניים ברחו לאחר שנתפסו מנסים לצלם תמונות של אנשים ללא מסכות בקרב המפגינים. "טופז לוק ברח בלי בושה כשצילמנו אותו בהפגנה אמש", העיד הבוקר הפעיל החברתי אייבי בנימין בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב בתחנה 103 אפ.אמ, "הם ניסו לביים סצנה שיש אצלנו מכחישי קורונה ואז גילו אותם, והם התחילו לברוח. הם ניסו ממש לביים סצנה, כאילו להכפיש אותנו אחר כך, זה קורה לנו מלא". לוק השתתף בשבוע שעבר במשלחת לוושינגטון יחד עם נתניהו ועל כן חייב בבידוד כמו יתר המשלחת. לוק הפר את תנאי הבידוד בזמן ששהה באזור ההפגנה וכך גם גולן ששהה עימו.

גם יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף במשלחת לבית הלבן, ראובן עזר, הפר בידוד כששהה בסופרמרקט במבשרת ציון ביום שישי בשעה 11:35 – כך פורסם ב"הארץ" מפי עדי ראייה. עזר הפר גם את מתווה הקפסולה בוושינגטון כשיצא לריצהוננזף. בעקבות הנסיעה לארה"ב, עזר אמור היה להיות בבידוד עד היום או עד לקבלת תשובה שלילית לבדיקת קורונה. לאחר חזרת המשלחת, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר כי עובד בבית הלבן אובחן כחולה קורונה. היום נודע כי שלושה עובדים בבית הלבן חלו בקורונה.