נחתם הסכם להעסקתם הישירה של עובדי החברה הכלכלית לאילת

 

ההסתדרות ועיריית אילת חתמו השבוע על הסכם קיבוצי המחזיר להעסקה ישירה במסגרת עיריית אילת עובדים שהיו מועסקים עד עתה באופן קבלני על ידי חכ"א – החברה הכלכלית לאילת בע"מ. ההסכם מתייחס לעובדים אשר במשך עשרות שנים הועסקו כנותני שירותים מטעם העירייה ותחת הגג המוניציפלי שלה, אולם לא הועסקו ישירות על ידה אלא על ידי חכ"א. מדובר בעיקר בעובדים בתחומי הרווחה והחינוך כגון סייעות בגנים ובבתי ספר, עובדי פינוי אשפה, מצילי ים ועובדי מחלקות נוספות. חלק מעובדים אלו הם עובדים ותיקים בעלי ותק של יותר מ-8 שנים, שהועסקו אף יותר מ-9 חודשים בעירייה אך לא נקלטו להעסקה ישירה בה.

2016-04-08_193328

לאחר שבשנים האחרונות ההסתדרות במרחב אילת פעלה להעברה חלק מהעובדים מחכ"א לעיריית אילת, עתה הבשילו הדיונים הממושכים בנושא לכדי חתימה על הסכם פורץ דרך במסגרתו יוחזרו העובדים להעסקה על ידי העירייה. עובדים אלה יועסקו בתנאי העבודה המקובלים ברשויות המקומיות, והוותק שצברו בחכ"א אף יישמר להם לצורך חישובי שכר ופיצויים.

עוד הוסכם בין הצדדים כי על הקמת יחידה מקצועית חדשה בחכ"א – שח"ר (שירותי חינוך ורווחה), אשר תעסיק עובדים בתחומי פעילותה. עובדים אלה ייהנו מההסכם הקיבוצי, הנושא בשורה גדולה עבורם, שכן הם יזכו להשוואת תנאים עם עובדי העירייה המקבילים להם הן בתחום השכר והן בתחום הרווחה. עוד קובע ההסכם, כי עובדים המועסקים כיום בחכ"א ואשר אינם בתחומי הפעילות של שח"ר, העסקתם תסתיים בתוך מספר חודשים. במקביל, תפרסם עיריית אילת, מכרזים לאיוש התקנים.