מתווה גז – כניעה לטייקונים

2015-08-14_142717

אסדת הקידוח "תמר". צילום יחסי ציבור.

ביום א' הקרוב תדון הממשלה, וקרוב לוודאי תאשר, את המתווה המחודש של ההסכם עם חברות הגז נובל אנרג'י האמריקאית ודלק של הטייקון תשובה.

ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת), יו"ר השדולה הסביבתיתחברתית של הכנסת, תקף היום (13.8) בחריפות את מתווה הגז המחודש שסוכם בין הממשלה לבין הטייקונים. בהודעתו הדגיש חנין:

"זה מתווה כניעה למונופול שמקבל שליטה מוחלטת במשק הגז והאנרגיה בישראל. הממשלה ויתרה על כל הדרישות: לא יהיה פיקוח על מחירי הגז, והתוצאה תהיה מחיר גבוה בהרבה מזה שניתן היה להשיג, על חשבון אזרחי ישראל, התעשייה המקומית ומשק החשמל.

הממשלה הסכימה לדחייה בפועל של ההיטלים על רווחי הגז, שקבע פרופ' ששינסקי בדו"ח הראשון. היא גם הסכימה להרחבת אפשרויות הייצוא וויתרה על הדרישה לצינור נוסף ממאגר 'תמר', ובכך פגעה בביטחון האנרגי שלנו לטווח הקצר. חשוב לא פחות, שהממשלה הסכימה לדחייה נוספת במועד הפיתוח של מאגר 'לוויתן', ובכך היא מסכנת את הביטחון האנרגטי של ישראל לטווח בינוני".

בסיכום הודעתו מאשים חנין את נתניהו שאינו עוצר באדום: רגולטורים שניסו להגן על האינטרס הציבורי סולקו מהדרך מהממונה על ההגבלים העסקיים ועד ליו"ר רשות החשמל. נתניהו ניסה לעקוף את הכנסת ולהעביר את ההחלטה הזו בדלתיים סגורות.

ח"כ חנין קרא לציבור להשמיע קול מחאה והפציר בחברי הכנסת לפעול נגד אישור המתווה הגרוע הזה.