מפוטרי ערד תקפו את השר ליברמן; פעילים נשאו שלטים: 'כסף לערד ולשדרות ולא להתנחלויות'

העובדים הזועמים של המפעל "מגבות ערד" נוקטים מזה שבועיים צעדי מחאה שונים נגד פיטוריהם. בהפגנה שקיימו בכיכר המרכזית בערד נגד מדיניות הממשלה ונגד הזנחת העיר, הם הניפו את השלטים "בנט, בשבילנו אתה לא אח שלנו" ו-"מה ניתן לילדינו לאכול ללא עבודה?".

כאשר ביקר בערד יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", השר אביגדור ליברמן, העובדים המפוטרים תקפו אותו ומתחו ביקורת על אמירתו כי "באנו לשמוע את העובדים, לא באנו להבטיח הבטחות" (27.10). העובדים השיבו לשר: "אם אתה בא, תבוא עם הצהרות. לבוא ולהגיד ל-200 מפוטרים 'אין לי הצהרות בשבילכם' זו בדיחה גרועה. עברנו את שלב ההבטחות". עוד אמרו העובדים כי "אנחנו מבקשים שיצילו לנו את העיר. זה כבר נמאס. למה הוא הגיע? בשביל להגיד לנו שהוא ישקול וידון?". בין המשתתפים בהפגנה בערד היו פעילי המטה הסוציאל-דמוקרטי (מס"ד), שנשאו שלטים עליהם נכתב: "כסף לתעשיות ולא להתנחלויות" ו-"כסף לערד ולשדרות ולא להתנחלויות".

2014-10-28_193622

מפוטרים סגרו את הכניסות לערד והניפו שלטים נגד שר הכלכלה, נפתלי בנט (צילום: עיריית ערד)

יום קודם לכן ביקר במקום ושוחח עם המפוטרים ח"כ דב חנין (חד"ש), שהתקבל בחמימות. "בביקור בערד פגשתי עשרות עובדים במפעל המגבות שנסגר, אשר קיבלו מכתבי פיטורים. לבנט, לנתניהו וללפיד יש מיליארדים להעביר למטרות שהם חפצים ביקרן, אבל אין להם כמה מיליונים שיכולים להציל את המפעל הזה ואת מקומות העבודה של 200 העובדים בו", אמר ח"כ חנין בעקבות הביקור. הוא שוחח עם העובדים על המשך מאבקם, והתחייב להעלות את הנושא במליאת הכנסת.