מעונות יום מסובסדים מאפשרים יציאה לעבודה

"קיום מעונות יום מסובסדים יכולים להפחית דרמטית את תשלומי ההורים ולאפשר יציאה לעבודה", כך נמסר מהפורום למאבק בעוני. "כדי לצאת ממעגלי העוני יש צורך בתעסוקה. בישראל ההיגיון הזה לא עובד. כדי לקדם תעסוקה יש צורך בהרבה עבודה קשה. יש צורך בתשתיות להורים. למשל: אם יחידנית בישוב ספר. על מנת לצאת ולעבוד היא צריכה פתרון לשני ילדיה, בני חצי שנה ושנתיים וחצי. המחיר? כ-4,000 שקלים. שום תחשיב כלכלי לא יצדיק יציאה שלה לעבודה בשכר מינימום של כ-4,300 שקל".

 2014-09-12_162353

לדברי אנשי הפורום קיום מעונות יום מסובסדים יכולים להפחית דרמטית את תשלומי ההורים ולאפשר יציאה לעבודה. הנתונים מראים שדווקא ברשויות מוחלשות ומרובות עניים יש פחות מעונות. בגלל קריטריונים נוקשים וחולשת הרשות לקידום בניית המעונות. "כדי לשנות את המעגל הפוגעני הזה יש צורך במימוש מיידי של ההמלצה לבניית מעונות יום נוספים ברשויות המוחלשות. רק כך תוביל ממשלת ישראל שינוי ולא תנטוש את אזרחיה", נמסר.בין הארגונים השותפים לקריאה ליישם עכשיו את מסקנות הוועדה למלחמה בעוני:
איגוד העובדים הסוציאליים, א.ל.אאדם למען אסיר, האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, האגודה לזכויות האזרח בישראל, האגודה לזכויות החולה בישראל, היחידה לעבודה קהילתית בבתים, המרכז הישראלי לקידום צדק חברתי, סיכוי, עבודה פרטנית לשינוי חברתי, בארשבע; עו"סים שינוי, רשת ביטחון חברתי, שומרי משפטרבנים למען זכויות האדם, שותפות חיפה להתרת שרשרת העוני ושתי"ל.