מלחמת הסחר שפתחה ארה"ב נגד סין עלתה לשתי המדינות מיליארדי דולר

מלחמת הסחר שפתחה ארה"ב נגד סין עלתה לשתי המדינות מיליארדי דולר ב-2018, ופגעה במגזרי הרכב, הטכנולוגיה והחקלאות. המכסים שהטילו שני הצדדים זה על זה פגעו אמנם בתעשיות ספציפיות כמו תעשיית פולי הסויה בארה"ב, שקרסה עקב הסכסוך, אך היתה להם גם השפעה הרסנית נרחבת יותר על הכלכלות הגדולות בעולם. כך עולה מידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס.

בחודש שעבר נפגשו נשיא סין, שי ג'ינפינג ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בפסגת הג'י 20 שנערכה בארגנטינה, לפגישתם הראשונה פנים אל פנים מאז החלה הסלמת מלחמת הסחר בחודש מארס.

2018-12-29_155045

נציגי סין וארה"ב דנים על הסכמי הסחר ביוני האחרון בבייג'ינג (צילום: סוכנות הידיעות הסינית)

על פי פרשנות של רדיו סין "במשך שמונת החודשים האחרונים, ההשפעות השליליות של החיכוכים המסחריים בין סין לארצות הברית הראו לעולם את האמת של טיעון זה: מלבד הנזק שהמתחים המסחריים גרמו לשתי הכלכלות הגדולות בעולם, קצב הצמיחה של הסחר העולמי בסחורות צפוי לרדת ב -0.3% וקרן המטבע הבינלאומית קיצצה את תחזיותיה לצמיחה כלכלית עולמית השנה ולאחר מכן מ-0.2% נקודות ירידה ל -3.7%, ולכן עצירת ההסלמה בחיכוכי הסחר היא חדשות טובה לאנשים בכל העולם".

על פי ההסכם שהושג במפגש של הנשיאים שי טראמפ, סין תגדיל את הייבוא של מוצרים חקלאיים, אנרגיה, מוצרים תעשייתיים והתעשייה השלישית מארה"ב כדי לאזן את הסחר הדוצדדי בין השתיים. איכות גבוהה של מוצרים חקלאיים אמריקאים כגון תפוזים, סויה, פיסטוקים, יין, בשר בקר הם פופולריים מאוד בקרב קבוצה מסיבית של צרכנים סינים עם הכנסה בינונית. ארצות הברית היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של נפט וגז טבעי, ולכן גידול ביבוא של שני המשאבים הללו יעזור לסין לגוון את אספקת האנרגיה שלה שמתבססת ומעוניינת לעבור מהשימוש בפחם.

"מהו הגודל של נתח ארה"ב בשוק היבוא של סין, ניתן יהיה לדעת רק בעתיד. וסין מרחיבה את הגישה לשוק שלה לא רק לארצות הברית, אלא גם לכל העולם. כתוצאה מכך, הספקים האמריקאים צריכים לשים על השולחן הצעה שתוציא את המתחרים הבינלאומיים שלהם מהמשחק", נאמר ברדיו סין.