מחאת פעילות פמיניסטיות מול משרד הבריאות: 'סגן השר ליצמן מגן על פדופילים'

פעילות ארגון לוט"ם היחידה ללוחמה בטרור מגדרי ושל קבוצת המחאה "הפנתרות הוורודות", הציבו אתמול (שני) בשעות הבוקר בוקר בירושלים מיצג בכניסה לקרית הממשלה ומשרד הבריאות במחאה על החשדות נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, על כך שסייע לחשודה בפדופיליה למנוע את הסגרתה.

2019-03-05_201434

חלק מהמיצג שהוצב אתמול מול משרד הבריאות בירושלים (צילום: לוט"ם)

המיצג המצמרר הורכב מעשרות בובות של תינוקות, ללא בגדים, ולצדם הוצבו שלטים עליהם נכתב: "ליצמן תגן על ילדים, לא על התוקפים!" ו"מי ירחם על ילדי הגן?". רויטל רפאלי, פעילת לוט"ם ומיוזמות מיצג המחאה מסרה: "במדינה בה סגן השר מנסה למנוע הרשעה של פדופילים באמצעות הורדת הערכת המסוכנות שלהם, במדינה שבה סגן השר מנצל את תפקידו באופן הציני ביותר כדי להגן על עברייני מין תוך הפקרת עשרות, אם לא מאות חיים ונפשות של ילדים, וכבוד השר בנימין נתניהו לא מזיז אצבע אנו, ארגון לוט"ם, לא יכולות לשתוק".

ליצמן חשוד שפעל תוך ניצול סמכויותיו כדי להשיג חוות דעת רפואית שיהיה בכוחה למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של מלכה לייפר, מורה ומנהלת בית ספר, חשודה שביצעה עבירות מין בתלמידותיה באוסטרליה. חוות הדעת שליצמן פעל להשיג קובעת שהיא לא כשירה לעמוד לדין ולכן לא ניתן להסגירה לאוסטרליה.