מורות תכנית היל"ה שבתו ב-40 מרכזים והפגינו בקריית הממשלה בתל-אביב

מורות והמורים בתכנית היל"ה, המאוגדים בארגון כוח לעובדים, שבתו היום (ראשון) למשך יממה, ב-40 מרכזים של התוכנית במחוז תל אביב ובמחוז המרכז. תוכנית היל"ה מיועדת לקידום נוער בסכנת נשירה ממערכת החינוך, היא מופעלת על ידי רשת עתיד ולומדים בה כ-8,000 תלמידים. הוועד מוחה על העסקתן של כשליש מ-1,300 המורות בתוכנית תחת ההגדרה "מורות אפקטיביות", כך שהן זוכות לשכר שעתי בלבד, כלומר רק עבור שעות לימוד שניתנו בפועל. המשמעות היא שעבור ימי החופשות של משרד החינוך הן לא מקבלות משכורת כלל.

2017-01-29_193548

זו השביתה השלישית בה נוקט הוועד מאז תחילת השנה מול רשת עתיד, המעסיקה הישירה של המורות, ומול משרד החינוך ששוכר את שירותי רשת עתיד. הבוקר קיימו המורות הפגנה מול משרדי הממשלה בתל אביב, בצומת הרחובות  קפלן ובגין מול מגדלי עזריאלי. אל ההפגנה הצטרפו חברי הכנסת דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת), אילן גילאון (מרצ), תמר זנדברג (מרצ) ויוסי יונה (המחנה הציוני). בין היתר, המפגינים קראו סיסמאות בהן נאמר "נפתלי בנט תתפטר המורות שוות יותר", "נפתלי בנט נעלם מאחורי חברות קבלן", "בשביל התלמידים חינוך לא מפריטים; בשביל התלמידות לא מפקירים מורות", "הפרטה היא אסון בשירות שלטון ההון", "חברות קבלן זה פשע מאורגן" ו"שוק חופשי חשוק עבדים: כל הכוח לעובדים".

יצוין שביום רביעי האחרון שר החינוך נפתלי בנט נאלץ להפסיק כמה פעמים את נאומו בוועידת מרכז השלטון המקומי וקק"ל בגני התערוכה בתל אביב לנוכח מחאת מורים בתוכנית היל"ה. "הם לא מקבלים משכורת", קראה לעברו אחת המורות. בנט השיב: "כן, אנחנו נטפל גם בזה. אנחנו נושאים באחריות לכל עובד צוות הוראה בישראל". המורה המשיכה ואמרה לבנט: "תן לנו מילה שיעבירו אותנו להעסקה ישירה. אנחנו לא מבינים איך אתה מסכים להעסקת עובדי קבלן". בנט השיב: "טוב, אני שומע, שומע היטב. לגבי מורות היל"ה אני אשמח לשבת ולדבר".