מועמד קומוניסטי יתמודד בבחירות לנשיאות תוניסיה שייערכו בספטמבר

ב-15 בספטמבר, יומיים לפני הבחירות לכנסת ה-22, מיליוני אזרחי תוניסיה ילכו לקלפיות כדי לבחור את הנשיא הבא של המדינה הצפוןאפריקאית. בין המועמדים שיתמודדו על המשרה הרמה: חמא הממי, המנהיג הקומוניסטי של "החזית העממית" של כוחות השמאל. על כך פורסם הבוקר (חמישי) בעיתון "אל אתיחאד".

בריאיון שהעניק השבוע לרדיו מוסאיק, הסביר הממי שמטרת מועמדותו היא לקדם את המאבק העממי נגד המדיניות הניאוליברלית של הממשלה. הממי, בן 67, לשעבר אסיר פוליטי, פעל במחתרת במשך עשרות שנים נגד הרודנות של הנשיא המודח זין עבאדין בן עלי. הוא לקח חלק פעיל בהתקוממות העממית ב-2011 שהביאה לקיצה של הרודנות. יצוין שהממי כבר השתתף בבחירות האחרונות לנשיאות, שנערכו ב-2014, והגיע למקום השלישי. המעומד שנבחר היה באג'י קאיד אסבסי, הנשיא שנפטר ב-25 ביולי האחרון.

בריאיון לרדיו מוסאיק, השבוע, מסביר חמא הממי את מטרת מועמדותו לנשיאות תוניסיה (צילום: רדיו מוסאיק)

באג'י קאיד אסבסי הלך לעולמו בגיל 92 – מה שגרם להקדמת הבחירות לנשיאות ולפרלמנט. אסבסי הנהיג את המדינה מאז 2014 והיה הנשיא הראשון בהיסטוריה שלה שנבחר בבחירות חופשיות. בעקבות מותו של הנשיא, הודיעה ועדת הבחירות על הקמת הבחירות לנשיאות, שתוכננו ל-17 בנובמבר. לפני כן היו אמורות להתקיים הבחירות לפרלמנט ב-6 באוקטובר. זאת תהיה מערכת הבחירות השלישית במספר מאז הפלתו של הרודן בן עלי.