מועמד השמאל במצרים רוצה להיות נשיא

ראש מפלגת "הזרם העממי" במצרים, חמדין סבאחי, הגיש אתמול (שבת) את מועמדותו הרשמית בבחירות לנשיאות שייערכו בסוף מאי. סבאחי, המזוהה עם השמאל בארצו, הוא השני להגיש מועמדות בבחירות, לאחר ששר ההגנה היוצא הגנרל עבד אלפתאח אסיסי

עשה זאת בשבוע שעבר. סבאחי הגיש את המסמכים לאחר שאסף יותר מ-31 אלף חתימות. אסיסי אסף 200 אלף חתימות בטרם הגיש את המסמכים.

2014-04-20_163602

חמדין סבאחי (צילום: אל אהרם)

הצגת המעמדות של סבאחי פתחה פולמוס ער בין חברי המפלגה הקומוניסטית המצרית. הלשכה הפוליטית של המפלגה פרסמה גילוי דעת לפיה "אנו עדים לכך שבקרב חברי המפלגה ופעיליה ישנו ויכוח קשה בשאלה האם יש לתמוך בסבאחי או באסיסי. יש אף שקראו להחרים את הבחירות". עוד נמסר כי באחרונה נערך דיון בלשכה, בהשתתפות פעילי המחוזות השונים. בדיון הועלו שתי הצעות: חופש הצבעה לחברי המפלגה או תמיכה באחד משני המועמדים. ההצעה הראשונה התקבלה ברוב של 70%.

בהודעה של הקומוניסטים המצרים הודגש ש"במהלך שנתיים, העם המצרים הצליח להתקומם ולהדיח שני נשיאים המייצגים שני משטרים: את חוסני מוברכ ואת שלטונם הטרוריסטי של האחים המוסלמים. העם יהיה מוכן לצאת שוב לרחובות, אם וכאשר הנשיא הנבחר לא יקפיד לפעול על פי החוקה ולא ייתן מענה לדרישות העם: חירות, צדק חברתי וכבוד לאזרח".