מאות כבאים הפגינו בירושלים ודרשו את פיטוריו של נציב הכבאות שמחי

מאות כבאים הפגינו בצהריים (שני) מול הכנסת ומול האוצר בירושלים, בליווי ובתמיכת עובדים ממקומות עבודה נוספים. בין היתר מוחים הכבאים על ההתנהלות הכוחנית והפוגענית מצד הנהלת הנציבות הכוללת הוראות חדשות הפוגעות בכשירותם וביכולתם לתפקד באופן מקצועי, והפקרתם לתפקיד ללא ביטוח סיכונים בתוקף. יצוין שבמהלך המחאה הפעילות המבצעית של המערך הכבאות המשיכה להתנהל כסדרה ברחבי הארץ. עוד קראו המפגינים לפיטוריו של נציב הכבאות, רב טפסר דדי שמחי, "דדי הביתה" צעקו הכבאים בהפגנה.

מחאת הכבאים נגד החלטות חד צדדיות של הנציב דדי שמחי(צילום ארכיון: ארגון הכבאים)

מארגון הכבאים נמסר כי "ברקע למחאה, קו פרשת המים אליו הגיעה בימים האחרונים מערכת יחסי העבודה במערך הכבאות בישראל. ראש המערך, רב טפסר  שמחי, מתנהל פעם אחר פעם בצורה המבזה את הכבאים, המבצעים את עבודתם במסירות תוך סיכון חייהם למען הציבור. שמחי בוחר לפגוע במערכת יחסי עבודה טובה שנהוגה מזה שנים בין הצדדים, עם הוראות דרקוניות ואקראיות, הפוגעות בפעילות הכבאים וכשירותם. כך למשל הוחלט לאחרונה על נוהל לפיו הכבאים לא יוכלו לנוח בעת המשמרת (גם כאשר אין פעילות מבצעית), דבר המצריך מהם להיות ערים שעות רבות ברציפות ופוגע בערנותם. מבדיקות שנערכו נמצא כי להוראה זו אין אח ורע בכל שירותי הכבאות ברחבי העולם".

ועוד "בשל החלטת הכבאות לעכב את ההסדר עם חברת הביטוח, הכבאים מופקרים ומבצעים את עבודתם ללא ביטוח סיכונים בתוקף, כאשר המשמעויות לכך קריטיות ועלולות להמיט אסון כלכלי עליהם ועל משפחותיהם. בנוסף, בימים האחרונים זימנה נציבות מערך הכבאות עשרות כבאים למשפטי ראווה כענישה קולקטיבית ואישית – כל זאת במסגרת מאבקו של הנציב בכבאים ובפעולות הארגוניות שהכריזה ההסתדרות כחוק, במסגרת סכסוך עבודה בין הצדדים".

מההסתדרות נמסר כי איננה מתכוונת לפגוע בפעילות מערך הכבאות ורצונה לשמר ולהחזיר את יחסי העבודה הטובים שהיו בין הצדדים, "אך נציגות העובדים לא תעמוד מנגד כנגד הענישה הקולקטיבית והאישית כלפי העובדים וההתנהלות הכוחנית שהם נתקלים בה באופן יוםיומי".