מאות הפגינו נגד הריסת בתים בקלנסואה; ניסו לעצור את יו"ר סיעת חד"ש בנעמת

מאות מתושבי קלנסואה ואזרחים ערבים ויהודים מרחבי הארץ הפגינו בצהריים (שישי) נגד הריסתם המתוכננת של 17 בתים ביישוב. ההפגנה נערכה ביוזמת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי ובין המפגינים: יו"ר הוועדה, מוחמד ברכה; יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה וחברי הכנסת של סיעת חד"ש: עאידה תומאסלימאן, יוסף ג'בארין ודב חנין. עוד לקחו חלק במחאה: מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר; מזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה ויו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות, דח'יל חאמד. בתום ההפגנה כמה שוטרי משמר הגבול ניסו לעצור את יו"ר סיעת נעמת בהסתדרות, מייסם ג'לג'ולי בטענת שווא.

ח"כ ג'בארין מסר "בשבוע שעבר הפגנתי כאן עם התושבים, והמשטרה בחרה בדיכוי ההפגנה, וגם פגעה בי. הריסות בתים, אלימות, וזריקה של משפחות לרחוב – ככה נראה היישום בשטח של חוק הלאום. ממשלת נתניהו מציעה לאזרחים הערבים רק חורבן, הרס ואימה. הפשיזם לא יעבור".

2019-02-08_165136

מפגינים נגד הריסת בתים, היום, בקלנסואה (צילום: זו הדרך)

ח"כ ג'בארין הותקף על ידי שוטרים במאהל מחאה בקלנסואה, שהוקם לאחר שעשרות צווי הריסת בתים חולקו במקום. יחד עמו הותקפו חברת מזכירות חד"ש, ד"ר יעלה רענן, ותושבים נוספים. ד"ר ג'בארין האשים את המשטרה באלימות כלפי המפגינים: "הייתה אלימות מצד השוטרים בזמן שהמפגינים חסמו את הכביש ללא אלימות. אנו מדברים כאן על אנשים שעומדים לאבד את בתיהם ואם יהרסו אותם וגם יהרסו את חייהם".