מאות הפגינו מול שגרירות ארה"ב בתל-אביב נגד ההתערבות האמריקאית לטובת מונופול הגז

מאות פעילים התכנסו אמש (ראשון) בכיכר הבימה בתל-אביב למפגש חירום לקראת שבוע הפגנות, בשל ההחלטה להביא השבוע את מתווה שוד הגז לאישור הממשלה – ואולי גם של הכנסת. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב: "מתווה הגז מסוכן לישראל", "מתווה הגז – האסון של כולנו", וקראו "זה הגז של כולנו", ו"לא לממשלה של טייקונים".

2015-07-27_192647

מפגינים מול שגרירות ארה"ב, אמש בתל-אביב, נגד ההתערבות האימפריאליסטית בענייניה הפנימיים של ישראל (צילום: מטה המאבק)

מכיכר הבימה צעדו המפגינים לעבר חוף הים, והפגינו מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב. זאת, בעקבות ההתערבות האימפריאליסטית של ארה"ב לטובת מונופול הגז של החברה האמריקאית נובל אנרג'י ובעל ההון המקומי יצחק תשובה. המפגינים הניפו במקום שלטים באנגלית בגינוי ההתערבות המסיבית של צוות השגרירות ומחלקת המדינה בענייניה הפנימיים של ישראל.

במקביל נערכה ההפגנה מול ביתו של שר הכלכלה אריה דרעי בירושלים, תחת הכותרת "דרעי, אל תמכור אותי". זאת, בשל החשש שדרעי צפוי להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים ובכך לסייע בהעברת מתווה הגז. כמאה בני אדם הפגינו מול ביתו של דרעי ודרשו ממנו להתמיד בסירובו לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים. במהלך ההפגנה, שהחלה ברוח תשעה באב, דיברו הנוכחים במקום עם תושבי השכונה.  ממטה מאבק הגז נמסר כי במהלך השבוע יתקיימו משמרות מחאה גם מול בתי חברי הכנסת ממפלגת "כולנו", שלדבריהם הבטיחה את פירוק המונופול, וממפלגת "יש עתיד", שהבטיחה שלא לתת יד לשחיתות ולתרגילים פוליטיים כמו עקיפת הממונה על ההגבלים, אך כעת לא נשמע קולה בהתנגדות למתווה.