לקראת שבוע רביעי לשביתות המרצים במכללת ת"א-יפו ובית ברל

זה שלושה שבועות שובתים המרצים במכללת ת"איפו ובמכללת בית ברל החברים בארגון כוח לעובדים. אתמול (רביעי) נמסר מארגון הסגל הבכיר במכללת ת"איפו :מה-24 באוקטובר אנחנו מחכים לנשיא המכללה, פרופ' שלמה בידרמן, שיחזור למו"מ, והוא מסרב למרות קריאות חוזרות ונשנות שלנו. המכללה היא מוסד ציבורי וגם אם יש מחלוקות עקרוניות זו חובתה הציבורית והמוסרית של ההנהלה, ובראשה פרופ' בידרמן, לנהל מו"מ עם נציגי הסגל".

2017-11-09_203045

יצוין שהסטודנטים קיימו ביום שלישי הפגנה רועשת ברחבי המכללה בדרישה לחדש את המשא ומתן, ואף הגיעו אל ישיבת ההנהלה שהתנהלה באותה שעה בדיוק בבניין ווסטון. "הנשיא והמנכ"ל נמלטו מאימת הרעש, אבל יתר חברי ההנהלה הקשיבו לסטודנטים ולסטודנטיות שדרשו כאמור חזרה מיידית למו"מ. סגנית הנשיא ציינה שאינה מוסמכת לדבר בשם הנשיא", נמסר.

כאמור, גם בבית ברל נמשכת השביתה של הסגל הזוטר. ביום שני האחרון נפגשו סטודנטים ומרצים ברחבה שלפני אודיטוריום "אורן" להפגנת מחאה מול נשיאת המכללה "עד שתיקח אחריות לפתרון הסכסוך".

לאחר שעות של הכנות מצדנו לקראת הפגישה שהתקיימה היום עם האוצר והנהלת המכללה

עוד נמסר "בלית ברירה נאלצנו לשבות ואנחנו ממשיכות וממשיכים לעשות כל שביכולתנו כדי לפתור את המשבר, מבלי לוותר על זכותנו לתנאי העסקה שיכבדו הן אותנו. מגיע לציבור הסטודנטים ללמוד ממרצות ומרצים שלא מנוצלים עד דק. בכוונתנו להמשיך את הדיאלוג עם ההנהלה כל עוד היא תפגין נכונות מבלי להפקיר אותנו ולסגת מהסכמות שאליהן כבר הגענו עמה".

עוד על סכסוך העבודה במכללת ת"איפו בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 12):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2017break/11/G42_2017.pdf