לקראת השביתה ב'חסות הנוער': משרד הרווחה רוצה לשלוח נערים לכלא עופר

מאות עובדי חסות הנוער יתחילו מחר (חמישי) בשביתה ללא הגבלת זמן בניסיון למנוע את פיטוריהם. זאת לאחר שבית הדין לעבודה בתל אביב אישר אתמול שזכותם של העובדים לשבות, ודחה את ניסיונות משרד הרווחה לאסור עליהם זאת. משרד הרווחה הודיע שיערער לבית הדין הארצי לעבודה על ההחלטה.

2018-01-10_200459

עובדי חסות הנוער בהפגנה מול משרד האוצר בירושלים (צילום: ועד עובדים)

כ-300 אנשי הצוות שמפעילים את מעונות חסות הנוער ברחבי הארץ, בהם חיים מאות בנות ובני נוער בסיכון, במצבי קיצון ובחלופות מעצר, צפויים להיות מפוטרים בסוף החודש. הפיטורים נובעים מהחלטת משרד הרווחה להעביר את הטיפול במעונות מידי עמותת ענב, שמפעילה אותם זה יותר מעשרים שנה, לשתי חברות פרטיות. במסגרת המכרז לא דאג משרד הרווחה לכך שהעובדים הוותיקים של המעונות, שאותם מכירים בני הנוער המטופלים, ימשיכו לעבוד במסגרות החדשות, וגם לא דאג להגנה על תנאי ההעסקה שלהם.

בלחץ משרד הרווחה פנתה לאחרונה עמותת ענב לבית הדין לעבודה בניסיון למנוע מהעובדים לשבות, בטענות שהשביתה נגרום נזק לבנות ובני הנוער, תסכן את הציבור במקרה שאלה יברחו מהמעונות, וכן מכיוון שהשביתה היא "פוליטית" ולא תביא לתוצאות ממילא. אלברט סופר, אחד מראשי ועד העובדים הפועל במסגרת הארגון כוח לעובדים, מסר היום שלאחר שהשביתה תפרוץ, משרד הרווחה מעוניין להעביר את הנערים לבית הכלא הפועל במחנה עופר שבשטחים הפלסטינים הכבושים. במחנה עופר כלואים פלסטינים רבים הנאבקים בכיבוש. עוד רוצה המשרד להעביר את הנערות לכלא נווה תרצה שבשרון. גם בנווה תרצה עצורות עשרות פלסטיניות – ביניהן עהד תמימי מנבי סאלח.

ראיון עם אלברט סופר פורסם בגיליון "זו הדרך" של השבוע שעבר (עמוד 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018break/01/G01_2018.pdf