לא לסכן את המורים: ההסתדרות וארגון המורים קוראים לבטל את החרגת החינוך המיוחד

החלטת ממשלת הימין להחריג את הלימודים בחינוך המיוחד במסגרת הסגר הנוסף שיתחיל הלילה (חמישי) בחצות מעוררת מורת רוח רבה בקרב ראשי הסתדרות המעו"ף, הסתדרות המורים וארגון המורים העל יסודיים. "המורים אינם בשר תותחים, הם נשלחים לחזית ללא הגנה, שרי החינוך והבריאות מקריבים אותם על גלגלי המאבק הפוליטי ביניהם", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל ברטל (צילום: הסתדרות המעו"ף)

בהתאם להחלטת הממשלה, הודיע שר החינוך יואב גלנט כי הלימודים במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו במשך חמישה ימים בשבוע עד לשעה 14:00. החינוך המיוחד מונה 280 אלף תלמידים ואלפי מורים ומטפלים שעדיין לא חוסנו. "ממשלת ישראל החליטה להחריג אתכם משאר עובדי ההוראה ולאלץ אתכם להמשיך וללמד פיזית, פרונטלית, בכיתות, למרות הסגר הכללי", כתב ארז למורי החינוך המיוחד. "לא טובת התלמידים עומדת לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות, שהרי גם התלמידים נמצאים בסיכון רב עקב התפרצות המגפה שהכניסה את כל המדינה לסגר". ארז הדגיש שאם דרישתו לא תיענה, כל מורה שחבר בארגון המורים יחליט אם להגיע לבית הספר ללמד או לא, ויקבל גיבוי מלא מהארגון.

גם יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל ברטל, פנה אמש לשרי הממשלה בדרישה לחסן את כל מערך עובדי החינוך המיוחד ברשויות המקומיות. זאת, בשל החרגת מערך החינוך המיוחד על כ-5.000 עובדיו מהסגר שיחל מחר. יו"ר הסתדרות המעו"ף ציין במכתבו כי כבר לפני מספר ימים, במסגרת המתווה שפורסם להפעלת גני הילדים ובתי הספר, העבירה ההסתדרות בקשה להנחות את הרשויות המקומיות לחסן את כל תומכי החינוך. "אסור להפקיר את עובדי החינוך המיוחד, ואם מבקשים שיעבדו בשעת חירום – יש לחסנם לאלתר!", ציין ברטל במכתבו. עוד הדגיש כי "עובדים אלה הם הראשונים לחזור לעבודה והאחרונים בהחרגה. מסירותם ראויה לציון לאורך כל המשבר הנוכחי ובעתות עבר".

יצוין שיפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, פסלה אמש בריאיון שהעניקה לערוץ 12 את האפשרות שהמורים יחזירו ימי לימוד בחופשות כדי לצמצם את הפערים הלימודיים כפי שמתכנן משרד האוצר. "חד משמעית לא נחזיר ימים בשום חופשה", קבעה בן דוד, "המנגינה הזאת עוד פעם חוזרת. הנושא הזה הוסדר גם עם שר החינוך וגם עם האוצר, ששעת למידה מרחוק שווה לשעת למידה פיזית. המורים לא ייפגעו, עובדי ההוראה לא ייפגעו בשכרם. יש איזה פקידון שרוצה לעשות עכשיו רעש על חשבון ציבור עובדי ההוראה".