לאחר שבועות של מו"מ: נחתם הסכם העובדים הסוציאליים ששם קץ לשביתה

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, עדכנה היום (חמישי) את חבריה שאתמול נחתם ההסכם הקיבוצי עליו סוכם בתום השביתה הממושכת. לדבריה, דיון על "ניסוחים משפטיים" מנעו עד כה את החתימה בגלל "אופי הדרישות שלנו". עם החתימה צפוי להתבטל סכסוך העבודה שבעטיו פרצה השביתה. לפני שבועיים, בדיון מעקב שנערך בכנסת שעסק במשבר הרווחה והעבודה הסוציאלית, אמרה חרמוני כי "ההסכם חייב להיות חתום בקרוב. אני מעדיפה לא להחזיר את העובדים והעובדות לרחובות לשביתה".

עובדים סוציאליים מפגינים וחוסמים את רחוב אבן גבירול בתל-אביב, ב-21 ביולי האחרון, במהלך השביתה הממושכת (צילום: עתידנו)

 

בחוזר ששיגרה חרמוני הבוקר, יחד עם נוסח ההסכם המלא, נאמר כי המו"מ לביצוע הרפורמה בשכר העו"סים יתחיל מייד ויימשך עד מארס 2021. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמה עד ה-4 באפריל 2021, הנושא יועבר להכרעת יו"ר ההסתדרות והממונה על השכר באוצר וזאת למשך שלושה שבועות. במידה ושני הצדדים אף הם לא יגיעו להסכמות המחלקות תידון בבוררות בתקופה שלא תעלה על חצי שנה. יחד עם זאת הבהירה חרמוני שברגע שתהיה הסכמה, הרפורמה תוחל רטרואקטיבית ל-1 ביולי 2021. יצוין שכחלק מתוספות השכר שיוסכמו תלויות בתקציב המדינה – תקציב שלא ברור מתי הוא יסוכם.

כמו כן, בהסכם סוכם על המענק כספי שישולם לכל העובדים הסוציאליים שבין 9,000 ל-11 אלף שקל במשרה מלאה עד לחודש יולי 2021. עוד סוכם על הגדלת מכסת השעות הנוספות במגזר הציבורי למועסקים במשרה מלאה. גם העובדים במגזר הפרטי או המופרט בשירותי הרווחה יקבלו תוספות, כי בהסכם נאמר מפורשות שהממשלה תפרסם צו הרחבה שיחול על כלל העובדים הסוציאליים.

 

עוד על שביתת העובדים הסוציאליים, בגיליון 30 של "זו הדרך" (עמ' 5):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/07/G30_2020.pdf