לאחר הרכישה על ידי תאגיד אמריקאי: סכסוך עבודה הוכרז ב-ECI בגלל הכוונה לפטר עובדים

ההסתדרות אישרה השבוע הכרזת סכסוך עבודה בחברת ECI, על רקע כוונתה לפטר עשרות עובדים. בשבועות האחרונים קיימה ההנהלה ישיבות מו"מ עם ועד העובדים ונציגי ההסתדרות, בו הוצג יעד חיסכון בשל תכנית המיזוג עם חברת ריבון האמריקאית ומצבה הכלכלי בעקבות משבר הקורונה. מהוועד נמסר ש"במהלך הישיבות נמנעה הנהלת החברה מלדון בתנאי הפרישה ותכנית הפיטורים של העובדים כחלק מהמהלך, ועסקה בהסטת הדיון לנושאים צדדיים, תוך הסתרת מידע וטשטוש כוונותיה האמיתיות".

אסיפת עובדים בחברת ECI בחודש פברואר האחרון (צילום: ועד עובדים)

ההסתדרות והוועד הציגו בפני ההנהלה חלופות חיסכון אחרות, ובין היתר הצדדים סיכמו על הפחתת שכר זמנית של 10% למשך חודשיים. למרות זאת, לנציגות העובדים נודע שהחברה מכוונת לפיטורים של עשרות עובדות ועובדים. בימים האחרונים שכר ועד העובדים את שירותיו של הכלכלן פרופ' ירון זליכה, שיספק ייעוץ לאחר עיון בנתוניה הכלכליים של החברה. ועד העובדים וההסתדרות הכריזו על סכסוך עבודה בדרישה להסכים על תכנית ההתייעלות ועל תנאי הפרישה של העובדים שהעסקתם בחברה תסתיים במידה ויהיה בכך צורך.

יו"ר ועד העובדים, אופיר לוי, מסר: "לא נאפשר להנהלה לנהל את החברה תוך דריסת העובדים, בטח בתקופה רגישה כמו זו. ההתנהלות בשטח מוכיחה כי במקום לנהל מו"מ הוגן, ההנהלה בוחרת למשוך זמן ולהפתיע את העובדים. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ונגיב בחומרה על כל פגיעה בזכויות העובדים, כפי שעשינו בעבר". החברה, כעת בבעלות אמריקאית, עוסקת בתחום התקשורת והרשתות והיא מעסיקה כ-800 עובדים בעיקר בפתח תקווה ובמרכז פיתוח בבאר שבע. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בשנת 2016 ובמקום קיים הסכם קיבוצי. בפברואר האחרון, כשבוע לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בחברה נחתם הסכם קיבוצי מיוחד לקראת העברת הבעלות לחברה האמריקאית. בנובמבר אשתקד הודיעה החברה על רכישתה על ידי ריבון, ב-324 מיליון דולר במזומן ועוד כ-32.5 מיליון במניות. מיד עם הודעת הרכישה דרש ועד העובדים להיכנס למו"מ על מנת להבטיח את תנאיהם וביטחונם של העובדים ביחס לרכישה. לאחר שהמו"מ נקלע למבוי סתום, איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות הכריז על סכסוך עבודה בחברה.