כמו בקיץ 2011: מאהלי מחאה הוקמו בשדרות רוטשילד וליד תחנת הרכבת בתל-אביב

כפי נרשם במחאה החברתית ההמונית בקיץ 2011, מאהלי מחאה הוקמו בימים האחרונים בתלאביב. ביום חמישי הוקם מאהל של מפוטרים ועצמאים בדרך נמיר, בקרבת שדרות שאול המלך. במקום הוקם מאהל מחאה ב-2011 שפעל במשך כשנתיים, ולאחר תום המחאה, היה למקום מגורים של דרי רחוב רבים. הוא פונה על ידי העירייה לקראת הקמת מתקן של הרכבת הקלה.

כמו כן, כעשרה מפוטרים הקימו אתמול (שישי) אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב, במחאה על המשבר החברתי שגרם נגיף הקורונה ואזלת ידה של ממשלת הימין. קוסטה בלאק, ממארגני המחאה, מסר כי מדובר במצב חירום חברתי וכלכלי ועל המדינה לסייע לאזרחים הכורעים תחת הנטל עצמאים, בעלי עסקים קטנים, שכירים, סטודנטים כולנו נחנקים".

האוהלים שהוקמו אתמול בשדרות רוטשילד בתלאביב (צילום: מאהל מחאה)

עוד הוסיף, תוך שהוא קורא להצטרף למאבק "הקמנו את מאהל רוטשילד, מכיוון שהפרנסה שלנו מתה. נגמר הכסף, אין מחר ואנחנו לא מסוגלים להשלים עם המציאות העגומה הזו. זו מלחמת העולם שלנו". זמן קצר לאחר הקמת המאהל הגיעה המשטרה וטענה כי ברצונה לתת להם דו"ח על אי חבישת מסיכה, זאת חרף כניסת הקנס לתוקפו רק החל מיום שני הקרוב. גם פקחי העירייה נתנו למוחים התראה של פינוי בתוך 24 שעות, אולם כרגע אין כוונה לבצע את המהלך כל עוד הם ישמרו על ההנחיות של משרד הבריאות. הפקחים העבירו למוחים מסמך תחת הכותרת "היתר כללי להצבת אוהל מחאה" ובו נכתב, בין היתר, כי שטח המאהל לא יהיה מעל 10 מ"ר וכי יוכל להתקיים למשך 48 שעות בלבד.