כל סיעת חד"ש בכנסת הצטרפה להפגנת העובדים הסוציאליים השובתים בירושלים

כאלף עובדות ועובדים סוציאליים הפגינו אמש (שני) מול משרד האוצר בירושלים במסגרת היום השמיני למחאת העובדות הסוציאליות. המוחים החזיקו שלטים עליהם כתוב "משנים את המציאות ברווחה ובבריאות", "עו"סים שינוי, או לא עושים בכלל!", "די לרווחה טפלו ברווחה" ו"שכרטא". זאת, לצד קריאות הקצובות "בושה בושה". יצוין של כל חברי הכנסת של סיעת חד"ש במסגרת הרשימה המשותפת לקחה חלק במחאה, יחד עם ראשי סיעת חד"ש בהסתדרות ובנעמ"ת. בלט בהיעדרו יו"ר ההסתדרות, ארנון ברדוד, שנזכר בתחילת השבוע שיש לתמוך בשביתה הארוכה.

עובדים הסוציאליים מפגינים, אמש, בירושלים. שני משמאל: ח"כ ג'באר עסאקלה; חמישי: ח"כ עופר כסיף (צילום: זו הדרך)

"אנחנו ביום השמיני לשביתה וזה חמור מאוד", אמרה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני. "מבחינתנו המאבק והשביתה הם אמצעי להגיע להסכם ולהציל את השירותים החברתיים. אבל יש משרד אחד שבו האנשים לא רוצים להציל את השירותים החברתיים. שר האוצר אומר שעכשיו זה הזמן לתת כתף. מה אנחנו עושים כל הזמן, אם לא כל החיים המקצועיים שלנו? אנחנו נותנים כתף". עוד הדגישה "למשרד האוצר לא אכפת מהשירותים החברתיים בישראל, מהמצוקות של החברה בישראל ובימי הקורונה בפרט. הם חושבים שעובדת סוציאלית, שמרוויחה 6,000 שקל צריכה לומר תודה שיש לה עבודה. אנחנו כבר שמונה ימים במאבק ובשביתה". חרמוני הודתה על התמיכה הנרחבת במאבק. "היום קיבלתי בוועדת כספים תמיכה מקיר לקיר והתמיכה בנו הולכת וגוברת", תיארה. "אני חושבת שהמאבק של העובדים והעובדות מהווה קונצנזוס במדינת ישראל וכולם יודעים שזה המאבק הכי נכון והכי צודק".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אמר למפגינים: "אתם עושים בדיוק מה שהממשלה אמורה לעשות וזה לטפל במוחלשים. יש כסף! תקציב המדינה מדי שנה הוא כ-500 מיליארד שקל, אבל לאן הכסף הזה מועבר? אנחנו נמשיך את המאבק". ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש הרשימה המשותפת), אמר כי "‏תמיכתנו היא במאבק כולו! למען תנאי עבודה ושכר טובים יותר ולמען החזרת היוקרה והמעמד למקצוע שחשוב לכולנו. לא נסתפק בפירורים ופלסטרים, נדרשת רפורמה כוללת בשירותי הרווחה. הדרך ארוכה ואנחנו נצעד את כולה יחד עם העו"סים".

גם חברו בחד"ש, ח"כ יוסף ג'בארין, הצטרף למחאה. "אתם חייבים לדעת שאנחנו גאים בכם, במאבק שלכם", קרא. "הייתה לנו פגישה היום של הרשימה המשותפת עם שר הרווחה ואמרנו באופן מאוד ברור שאנחנו עומדים מאחורי המאבק הזה, מאחורי הדרישות שלכם. ודורשים שהממשלה, האוצר והרווחה ייענו מיד לדרישות הצודקות שלכם". דברי תמיכה נאמרו גם ידי חברי הכנסת עופר כסיף ועאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) שאף הם הצטרפו למפגינים. יצוין שבמקביל למחאת העובדים הסוציאליים, ליד הכנסת הפגינו עשרות בני אדם במחאה על כך שהשירותים בבתי החולים לא מונגשים לחירשים. הם נשאו שלטים עליהם נכתב "חיי חירשים הם לא הפקר".

סרטון הפגנת העובדים הסוציאליים מול הכנסת, אמש:

https://www.facebook.com/swunionil/videos/270792084223798/

סרטון דברי ח"כ איימן עודה למפגינים:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/1037732373308399/