יממה נוספת של מחאות ברחבי ארה"ב בעקבות הרצח בדם קר של אזרח שחור בידי שוטרים

המחאות על מותו של ג'ורג' פלויד נמשכות בארה"ב זה היום השלישי, כאשר אלפי מפגינים במיניאפוליס שבמינסוטה יצאו לרחובות והציתו מספר מבנים ובהם את תחנת משטרה. לא נמסר על נפגעים אולם נגרם נזק רב למבנההשוטרים נטשו את המקום לפני כן, וכדי להימנע מהסלמה לא הגיעו אליו בזמן ההפגנות, וכמו כן גם צוותי כיבוי נמנעו מלהגיע לזירה כך מסר הבוקר (שישי) העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה".

במקביל נערכו הפגנות גם בניו יורק, שם נעצרו עשרות בני אדם, ובהפגנות שפרצו בדנוור קולורדו נפתחה אש לעבר המפגינים. בלוס אנג'לס, המפגינים הרסו אתמול ניידות משטרה (שאחת מהן תועדה מאיצה לעברם כדי לחמוק מהם) וחסמו כביש מהיר. גם בדנבר שבקולורדו הפכו ההפגנות לאלימות, ובתיעוד מהעיר נראה רכב מאיץ לעבר קהל מפגינים שחסם את דרכו, ואף פוגע באחד מהם במה שעשויה הייתה להיות כוונת תחילה.

מוקד הפגנות נוסף נרשם בממפיס שבטנסי, שם קרוב לאלף איש התאספו מחוץ לתחנת משטרה. בתוך זמן קצר הוזעקו למקום עשרות שוטרים, שהגיעו חמושים בציוד לפיזור הפגנות. אלפים גם יצאו לרחובות קולומבוס, בירת אוהיו. יצוין שמושל מדינת מינסוטה, טים וולץ, הודיע הלילה על הפעלת המשמר הלאומי "על מנת לסייע להשבת הסדר על כנו".

כתב רשת סי.אן.אן, עומאר חימנס, נעצר היום (שישי) בעיר מיניאפוליס שבמינסוטה בארצות הברית. המעצר אירע בעת שחימנס דיווח על המחאות בעיר שפרצו במחאה על הרג אזרח שחור, ג'ורג' פלויד, בידי שוטר לבן, שאירע לפני שלושה ימים. השמטרה עצרה את הכתב השחור בשידור חי מבלי לספק הסבר לסיבת המעצר (צילום מסך: סי.אן.אן)

המחאות פרצו ברחבי ארה"ב עקבות הרצח בדם קר של אזרח שחור בידי שוטרים. האזרח אפרואמריקאי, ג'ורג' פלויד, נחנק למוות לעיני עוברים ושבים בעת שהיה שרוע על הקרקע בעיר מיניאפוליס, כששוטר כורע ברך על צווארו במשך דקות ארוכות. הרג האזרח שלא התנגד כלל למעצר ושלא ביצע כל עבירה. במהלך תיעוד המקרה, בסרטון שפורסם באופן נרחב בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, נראה פלויד בן ה-46 כשהוא שרוע על הכביש כששוטר מונע ממנו לזוז תוך חסימת נתיב האוויר שלו. העצור מתריע מספר פעמים ואומר "אני לא יכול לנשום". הסרטון הקשה הצית את זעמם של האזרחים, שהחליטו לצאת לרחובות בהמוניהם.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ האשים אמש את ראש העיר מיניאפוליס ג'ייקוב פריי, במחאות בציוץ בטוויטר: "זה מחדל מנהיגותי. או שראש העיר השמאלן החלש ג'ייקוב פריי יתאפס ויחזיר את העיר לשליטה או שאני אשלח את המשמר הלאומי. כשהביזה מתחילה גם היריות יגיעו". טוויטר סימנו את הציוץ כ"מאדיר אלימות", מה שגרם להתפרצות זעם נוספת של טראמפ.