יו"ר ההסתדרות: שביתה כללית ביום א' בסולידריות עם עובדי טבע; ח"כ חנין קרא לשלול הטבות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע הערב (רביעי) על שביתה כללית במשק ביום ראשון עד הצהריים, כצעד ראשון במחאה על הודעת ענקית התרופות טבע לפיה יפוטרו 3,300 מבין 6,432 העובדים שלה בישראל. "ביום ראשון קודם כל נשבית את כל מפעלי טבע", אמר והוסיף במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בוועד הפועל של ההסתדרות בתל אביב: "המשק כולו עיריות, בנקים, תחבורה ציבורית, קופות החולים ונתב"ג כולם ישבתו עד הצהריים כסולידריות. אני מזהה רצון אדיש, קר, לחסל, לפטר, לראות מספרים, אנחנו לא ניתן לזה יד. אנחנו נתחיל ביום ראשון עד שנפתור את הבעיה הזאת".

לדברי ניסנקורן "מי שאשם במחדל הזה הם רק הדירקטוריון וההנהלה. הם מינפו את החברה. הם עשו עסקאות כושלות, הם טעו בעשרות מיליוני דולרים. הם ידעו להכניס לכיס שלהם מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. המנכ"ל הנוכחי קיבל דמי חתימה של 20 מיליון דולר, והיחידים שנושאים בעלות הזאת זה העובדים. אנחנו רואים את העובדים נושאים בנטל וזורקים אותם. הצעד הראשון שהמנכ"ל עושה זה פיטורים המוניים בישראל. פשוט בושה".

העיתון "כלכליסט" דיווח היום כי ההחלטה כוללת פיטורי 3,300 עובדי טבע בישראל כבר בחודשים הקרובים. מספר המשרות שיקוצצו הוא גבוה מהותית מכפי שפורסם עד כה. לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "מדובר ב-3,300 מול 20 מיליארד. המספר הראשון עובדי טבע שבסכנת פיטורים. המספר השני הטבות המס שהמדינה נתנה לחברת טבע בעשור האחרון כדי 'לייצר מקומות עבודה'". ח"כ חנין הדגיש ש"את הפיטורים האלה צריך לעצור. צריך לסיים את האבסורד הזה לפיו נותנים כסף שלנו במתנה לבעלי הון והם יורקים לנו בפרצוף בתגובה. בשבוע הבא אעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק שקובעת שהמדינה תוכל לשלול הטבות מס מחברות שמפטרות עובדים.

המאבק הזה הוא על הגנה על אלפי עובדי טבע ובני משפחותיהם. אבל הוא גם על הגינות בסיסית ועל דמותה של החברה שלנו".

2017-12-13_203725

יו"ר ועד עובדי טבע נאות חובב כמאל אלדנפירי, הדגיש היום כי העובדים מתכננים לצאת למאבק. "אין לנו ברירה, כנראה נלך עד הסוף", אמר. עוד הוסיף כי מחר יתבררו עוד פרטים. "הכול מתנהל בתקשורת כרגע, אנחנו לא יכולים לפעול כך. אנחנו מתכנסים וחושבים מה לעשות הלאה, אבל לא פנו אלינו מההנהלה, לא דיברו איתנו. כלום, כלום, כלום. זה ממש מוזר בעינינו".

בנוסף, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) קראה, בוועדה לביקורת המדינה, לשר האוצר משה כחלון וליו"ר ההסתדרות לא לעמוד מנגד שעה שאלפי עובדים מושלכים הביתה עם פיצויים עלובים במיוחד, לנקוט יד קשה כלפי הנהלת טבע ולהבהיר לה כי מהלך אלים של פיטורים המוניים, לא רק שלא יחסוך כסף לחברה, אלא יעלה לה פי כמה וכמה, וכי יש להם מספיק כלים לשנות זאת".

יחימוביץ' גילתה כי מנכ"ל טבע קאר שולץ קיבל השבוע רכב חדש מסוג יגואר שעלותו מיליון ו-300 אלף שקלים. "זהו סימבול בוטה לתפישה המעוותת של הנהלת החברה. גם נפטרת בקלות מעובדיה, גם מרפדת את בכיריה בסכומי עתק ובפינוקים, וגם בו בזמן שואבת הטבות של עשרות מיליארדים מהמדינה".