טרם נמצאה תעסוקה לרוב עובדי הטלוויזיה החינוכית שנסגרה; שליש פרשו

עשרות מעובדי הטלוויזיה החינוכית, שנסגרה ב-15 באוגוסט האחרון לאחר 52 שנות פעילות, פרשו השבוע, במסגרת תנאי הפרישה עליו סיכמו משרד מאוצר, נציבות שירות המדינה וההסתדרות. מספר הפורשים, רובם מבוגרים יחסית, נע בין 60 ל-80 איש, שהם מעל שליש מכלל 180 עובדי החינוכית. על כך מסר העיתונאי חיים ביאור בעלון המקוון של אגודת העיתונאים בתלאביב.

2018-09-07_171201

יתר העובדים טרם החליטו בנוגע להמשך דרכם והם ימשיכו, לפי שעה, להגיע לאולפני החינוכית. עובדים אלה מתייצבים מדי בוקר בתחת הטלוויזיה שברמת אביב, מול האוניברסיטה, וממשיכים לקבל שכר מהמדינה, אף כי בסכום נמוך יותר הוא אינו כולל תוספות שונות כמו תורנויות שבת וחג, ואינם עושים כל עבודה.

 עובדי החינוכית שפרשו יקבלו תנאים דומים לאלה שניתנו ב-2008 לעובדים שפרשו מרשות השידור. כל עובד יקבל מענק חד פעמי 105 אלף שקל בתוספת של 11 משכורות כ"הסתגלות", בעוד שעובדים ותיקים שהועסקו בחינוכית לפחות 34 שנה, יקבלו, בצד המענק החד פעמי, מספר חודשי הסתגלות גדול יותר, שיגיע עד 17 משכורות. עובדים שגילם מעל 50 יקבלו גם פנסיית גישור וזאת עד הגיעם לגיל הפרישה הרשמי – 67, אז הם יתחילו לקבל את הקצבה מקרן הפנסיה.

גורם בחינוכית אמר כי משרד האוצר שומר על עמימות בנוגע לתנאי הפרישה שיחולו על מי שיפרוש לאחר סוף השבוע. האוצר יכול להחליט כי תנאים אלה, שהם משופרים לעומת המקובל במשק, יורעו החל מהשבוע הבא ואולם בקרב הוועדים בחינוכית שוררת תקווה כי תנאי ההסכם יישמרו עד 31 בדצמבר 2018, מועד סיום תקופת התקצוב של פעילות החינוכית. לאחר ה-31 בדצמבר לא יהיה תקצוב לחינוכית וההערכה היא שעובדים שלא יפרשו עד אז יפוטרו. לאחר ה-31 בדצמבר, רשות הדיור הממשלתית צפויה ליטול לידיה את המבנה של החינוכית ברחוב קלאוזנר, במטרה להשכירו או להעמידו למכירה. לפי הערכות, תאגיד השידור הישראלי עצמו, מעוניין לשכן בבניין לפחות חלק מפעילותו.

חרף סגירת החינוכית, אפיק 23 שבו היא שידרה, ואשר עבור לידי תאגיד השידור הישראלי, ממשיך לשדר תוכניות ילדים ישנות של החינוכית ועל המרקע אף מופיע הכיתוב "חינוכית". ואולם היצע התוכניות מוגבל, מכיוון שעובדי החינוכית שנסגרה נוקטים עיצומים במסגרתם הם מסרבים לשתף פעולה עם התאגיד ומונעים ממנו לקחת את ארכיון הסרטים וחומרים אחרים.