ח"כ עודה על הקדמת הבחירות: 'זו שירת הברבור של נתניהו'; הישג במערכה נגד חוק קמיניץ

הכנסת אישרה בשעות הלילה (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להקדמת הבחירות לכנסת ה-23 ל-2 במארס 2020. 94 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, ונשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להודיע היום כי לא קיבל 61 חתימות של ממליצים על מועמד להרכבת הממשלה.

המליאה אף אישרה כמה הסתייגויות לחוק, בהן זו של ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) המאפשרת לשר העבודה והרווחה, באישור ועדת הכספים, למנוע מעובדים זרים בתחום הסיעוד קבלת 200% משכרם הרגיל על עבודה בבחירות. מלבד זאת התקבלה הדרישה של הרשימה המשותפת לאפשר לוועדת הכספים או לוועדה זמנית אחרת בכנסת לדון בשינוי "חוק קמיניץ", שהחמיר את עונשי המאסר על עבירות תכנון ובנייה.

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, הלילה, נפרדים מהמליאה (צילום: זו הדרך)

לפני תחילת ההצבעה נזף במליאה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בח"כ אחמד טיבי. אדלשטיין קיבל מידע מקדים על כוונתם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת להניף שלטים בתום ההצבעה. למרות הוויכוח עם אדלשטיין, מיד לאחר ההצבעה הניפו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שלטים שעליהם נכתב "#15", לציון מספר המנדטים שהם מייחלים לקבל בכנסת הבאה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה (חד"ש) נשא דברים במליאה בדיון על הצעת החוק לפיזור הכנסת ואמר כי "היה לנו תפקיד של 50% בלמנוע מנתניהו להרכיב את הממשלה ולקבל חסינות. עשינו חצי דרך ועכשיו יש לנו עוד בחירות. אנחנו מבטיחים לציבור שלנו להישאר מאוחדים". הוא הוסיף כי "ברשימה המשותפת אין על מה לדון. כבר מחר בבוקר אנחנו יוצאים החוצה לפגוש אנשים כי אנחנו רוצים להגיע ל-15 מנדטים וכך נסתום את הגולל על האפשרות שנתניהו יקבל חסינות וירכיב את הממשלה. ביי ביי ביבי. אנחנו היינו פה לפניו ונשאר פה אחריו". בנוסף לכך, פנה עודה לגנץ במליאה ואמר "ההמלצה שלנו הייתה טכנית, אבל כעת בידכם כחול לבן להפוך את ההמלצה הזו ליותר מהותית".

עוד ח"כ עודה אמר בנאומו במליאה כי "זאת שירת הברבור של הנאשם מבלפור. אני פונה לבוחרים הערבים היה לנו תפקיד חלקי בלמנוע מנתניהו להרכיב את הממשלה ולמנוע ממנו לקבל חסינות. אז עשינו חצי הדרך. עכשיו יש לנו עוד בחירות. אנו מבטיחים לציבור שלנו להישאר מאוחדים ברשימה המשותפת". גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחס בנאומו על הקדמת הבחירות והדגיש ש"לגבי נתניהו, שגורר אחריו שורה של סמרטוטים משומשים בשביל טובתו האישית, אני מרחם על השותפים שלו לתא בכלא. ולכחול לבן אני אומר חבל שלא התעליתם לנהל איתנו משא ומתן אמיתי ולהתייחס ברצינות לדרישותינו. מקווה שבפעם הבאה תנהגו אחרת".

עוד על "חוק קמיניץ" הגזעני בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G48_2019.pdf