ח"כ עודה על ביטול המשחק בטדי: 'ממשלת נתניהו מרוויחה את טראמפ אך מפסידה את העולם'

משחק הראווה שהיה אמור להיערך בשבת הקרובה באצטדיון טדי בירושלים בין נבחרות ארגנטינה לישראל לא יתקיים בסופו של דבר כך הודיעה לפנות בוקר (שלישי) שגרירות ישראל בארגנטינה. מוקדם יותר הלילה דיווחו כלי תקשורת בארגנטינה כי הסיבה לביטול היא המחאות בכל העולם ובקשותיהם של שחקנים בכירים בנבחרת ארגנטינה, בהם ליאו מסי וחוויאר מסצ'ראנו, שלא לבוא לישראל.

2018-06-06_201457

המשחק שבוטל בטדי בכותרת הראשית, הבוקר, של העיתון הארגנטיני "פאחינה 12"

עיתון הארגנטיני "פאחינה 12", היוצא לאור בבואנוס איירס, דיווח הבוקר מפי גורמים רשמיים כי הנשיא מאוריסיו מקרי בדק את הנושא, על פי בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם ההתאחדות הארגנטינית לכדורגל והתברר כי "השחקנים אינם רוצים לשחק בישראל בגלל האיומים על מסי. מקרי התנצל בפני נתניהו ואמר כי מאחורי החלטת השחקנים לא עומדים עניינים פוליטיים". עוד דיווח העיתון כי מקרי התכוון להגיע למשחק בעצמו יחד עם משלחת של אנשי עסקים מהקהילה היהודית בארגנטינה.

חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש), יו"ר הרשימה המשותפת, התייחס הלילה לביטול המשחק בין נבחרות ישראל וארגנטינה. "ממשלת נתניהו אולי מרוויחה את טראמפ אבל מפסידה את העולם. אי אפשר להמשיך סתם ליהנות ממשחקים בזמן שדורסים את הזכויות של מיליוני פלסטינים. יש רק דרך אחת לנצח סיום הכיבוש והסכם שלום אמיתי. זה עדיין אפשרי", אמר עודה.

כזכור חברו ברשימה המשותפת ח"כ יוסוף ג'בארין (חד"ש) פנה בסוף השבוע לשגריר ארגנטינה לישראל וביקש שהנבחרת לא תופיע בירושלים: "הדגשתי שהמשחק, בצל הרג הפלסטינים בעזה והעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, שולח מסר מסוכן לממשלת ישראל: שהעולם מתעלם מההפרות הגסות של זכויות האדם שהיא מבצעת. מסי אינו יכול להפנות עורף לקורבנות הפלסטיניים", כתב ג'בארין.

לאחר שפורסמו הדיווחים על הביטול, הוסיף ח"כ ג'בארין: "ממשלת הימין צריכה להבין שאינה יכולה לדרוס ברגל גסה את החלטות האו״ם ואת כללי המשפט הבינלאומי ולצפות שהעולם יתעלם מכך. מלכתחילה הממשלה עשתה פוליטיזציה למשחק ולחצה להעבירו לירושלים מטעמים פוליטיים, והיא משלמת כעת את המחיר על פוליטיזציה זו. בצל ההרג ההמוני בעזה, הרחבת ההתנחלויות, וההתכחשות המוחלטת לזכויות העם הפלסטיני, ביטול המשחק הוא תשובה עולמית הולמת לממשלת הכיבוש והדיכוי".

עוד בנושא בעמוד השער של "זו הדרך" שפורסם הבוקר:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018break/06/G22_2018.pdf

לידיעה שפורסמה הבוקר בעיתון "פאחינה 12":

https://www.pagina12.com.ar/119679-la-seleccion-escucho-a-palestina