ח"כ עודה: יש לשמור על הרשימה המשותפת; הערב: פתיחת מערכת הבחירות בסחנין

"נעשה כל המאמצים כדי לשמור על הרשימה המשותפת ואף לחזק אותה". כך אמר אמש (רביעי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בישיבת מזכירות חד"ש שנערכה בחיפה. בישיבה נידונו פרטי המו"מ הנערך בין מרכיביה של המשותפת ובמהלכה נמסר כי הושג הסכם בראשי תיבות להליכה משותפת עם המפלגה הדמוקרטית הערבית (מד"ע).

מד"ע הוקמה בכנסת ה-11 על ידי ח"כ עבד אלוהאב דראושה, שפרש ממפלגת העבודה בעקבות עמדותיה במהלך האינתיפאדה הראשונה והייתה מיוצגת עד לכנסת ה-18 על ידי ח"כ טלב אסאנע.

2019-02-15_172643

ראשי חד"ש במהלך הפגנה נגד הריסת בתים בקלנסואה שנערכה ב-8 בפברואר האחרון (צילום: זו הדרך)

עוד בחרה אתמול מזכירות חד"ש מועמד נוסף ברשימה לכנסת: ח"כ לשעבר יוסף עטאונה. הוא נבחר פה אחד לאחר, שבמועצת חד"ש שנערכה לאחרונה – נבחרו מעומדי החזית בחמש המקומות הראשונית. עטאונה, תושב חורה שבנגב הוא בעל תואר ראשון לחינוך ותואר שני למינהל ומדיניות ציבורית באוניברסיטת בןגוריון בנגב. היה מנהל מדור נוער במועצה האזורית שוקת לפני שמונה למנהל אגף חינוך בחורה בשנת 1996. עטאונה פעיל חברתי ופוליטי, חבר ועדת המעקב של ערביי הנגב, וממובילי המאבק להכרה בכפרים הבלתי מוכרים ועצירת הריסת הבתים בנגב. הוא היה ממקימי עמותת הגר בבאר שבע שהקימה גנים ובית ספר דו לשוני בבאר שבע. ב-2008 נבחר עטאונה ליו"ר ועד העובדים במועצה המקומית חורה. עטאונה כיהן כחבר כנסת, במסגרת הרוטציה ברשימה המשותפת, בין אוקטובר 2017 לפברואר 2018.

יצוין שהערב ייערך בעיר סחנין אירוע פתיחת מערכת הבחירות של חד"ש. הפתיחה תתקיים במרכז הספורט בהשתתפות מועמדיה לכנסת: ח"כ איימן עודה, ח"כ עאידה תומאסלימאן, ד"ר עופר כסיף, ח"כ יוסף ג'בארין וג'אבר עסאקלה.