ח"כ עודה: הרשימה המשותפת מוקיעה את מסע הדה-לגיטימציה נגדה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), גינה אתמול (שני) את הצעת החוק שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה אפשר יהיה להשעות ח"כ ברוב של 90 ח"כים. "הרשימה המשותפת מוקיעה את מסע הדהלגיטימציה נגדה", אמר. עודה התייחס לאירועים שקדמו להצעת החוק, שכללו את פגישתם של שלושה ח"כים מבל"ד עם משפחות של פלסטינים החשודים בטרור שגופותיהם מוחזקות בישראל. "צריך להביא את הגופות לקבורה מיד. אנחנו תומכים במאבק הצודק נגד הכיבוש ומתנגדים בתוקף לכל פגיעה בחפים מפשע. יש להוציא את כל הישראלים והפלסטינים ממעגל האלימות. אנו מוקיעים את החקיקה של נתניהו להוציא ח"כים על ידי קולגות שלהם. החכים נבחרו על ידי העם", הדגיש.

2016-02-09_194245

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) התייחס לסערה בישיבת סיעתו ואמר כי ישראל פועלת בצביעות. "כל הגופות בגדה המערבית הוחזרו. יעלון מחזיר ארדן לא. אין מי שידבר בשמם של האנשים ירושלים המזרחית, ישראל לא מוכנה לדבר עם הרשות ואבו מאזן. הם דיברו רק דרך עורך דין, ואפילו לא כולם. המטרה של הפגישה הייתה למצוא פתרון מהיר לבעיה של החזרת הגופות. זו חובתנו, זו זכותנו, ואפילו השר ארדן אומר שמגעים להחזרת גופות זה דבר לגיטימי. לא עשינו שום דבר לא לגיטימי, מילאנו את חובתנו הפרלמנטרית", אמר.

יצוין שהנהלת הקואליציה הימנית אישרה אתמול את יוזמתו של נתניהו הקוראת להשעות חברי כנסת בשל "התנהגות שאינה הולמת", אם יוחלט על כך ברוב של 90 חברי כנסת. כדי להביא להצבעה במליאה דרושה הגשת תלונה על ידי 61 ח"כים ואישור התלונה על ידי ועדת הכנסת. הצעת החוק, שנוסחה על ידי השר זאב אלקין, סוכמה אתמול בין ראשי סיעות הקואליציה. ההצעה תעלה לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בשבוע הבא.

חבר הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת) התייחס להצעתו של נתניהו לאפשר להדיח חברי כנסת ואמר כי היא חלק מרדיפה פוליטית. "הצעת נתניהו לאפשר לרוב בכנסת לגרש ח"כים מכהנים, היא חלק ממתקפה רחבה על הדמוקרטיה, המשך ישיר של קמפיין 'השתולים'. זה תמיד מתחיל בניצול של כעס ציבורי על עמדה מרגיזה או מקוממת של מישהו וזה תמיד מגיע למקומות אפלים ובעייתיים".

לדברי חנין, "נתניהו משתמש בפגישה שקיימו הח"כים של בל"ד כתירוץ להמשיך בקמפיין סימון הערבים בישראל בתור אויבים פנימיים. קמפיין שהחל עם 'המצביעים בערבים הנעים בכמויות אדירות לקלפי', המשיך בנאום ההסתה על דם נרצחי הפיגוע בדיזנגוף, ועבר דרך האמירה השקרית שלו על כך ש'הח"כים הערבים צועדים בהפגנות עם דגלי דאעש', תוך התעלמות מכך שהם מוקיעים את דאעש מעל כל במה ובכל שפה".

ועדת האתיקה של הכנסת קיבלה אתמול את הקובלנות שהוגשו נגד חברי הכנסת מבל"ד בעקבות המפגש עם משפחות הפלסטינים וקבעה כי הח"כים חנין זועבי ובאסל גטאס יושעו לארבעה חודשים מהכנסת. זאת בעוד יו"ר הסיעה, ח"כ ג'מאל זחאלקה, יושעה לחודשיים. ההשעיה תיכנס לתוקף מחר, יום רביעי. חברי הכנסת לא יוכלו להשתתף בישיבות מליאת הכנסת עד תום מושב החורף, אך יוכלו להשתתף בהצבעותיה

חלטת הוועדה התקבלה ברוב של שלושה מתוך ארבעה חברי כנסת החברים בה, ובניגוד לדעתו של ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), שנותר בדעת מיעוט. ג'בארין הדגיש כי "אין פגם בהתנהגות חברי הכנסת והמפגש התקיים כחלק מפעילות פרלמנטרית לגיטימית", אמר ג'בארין. "קשה להשתחרר מהתחושה כי חברי הוועדה בדעת הרוב הושפעו, גם אם בתתמודע, מהאווירה הציבורית המתלהמת ומההדים הציבוריים הקשים שהמפגש עורר בדעת הקהל הישראלית בניצוחו של ראש הממשלה", הוסיף. מהרשימה המשותפת נמסר כי הח"כים שהורחקו "שילמו מחיר פוליטי על עמדה מוסרית ואנושית". עוד נמסר כי "העונש הנקמני לא ירתיע אותנו, ונמשיך להיאבק נגד מדיניות גזענות ופשיזם, ובעד שוויון אמיתי ודמוקרטיה אמיתית, שנתניהו מנסה בכל כוחו לחסל".

רשימה של ח"כ דב חנין על הצעתו האנטידמוקרטית של נתניהו פורסמה באתר "הגדה השמאלית": www.hagada.org.il