ח"כ עודה דורש לקבל פרטים ממשרד התחבורה על פעולותיו למניעת תאונות בהן נהרגים ילדים

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2014 נהרגו 22 ילדים (עד גיל 14) בתאונות דרכים, בעת שהלכו ברגל – המספר הגבוה ביותר בארבע השנים האחרונות. מרבית הילדים (20 (נהרגו בתחום העירוני. עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2014 נהרגו בתאונות דרכים 682 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים, מתוכם 127 נפגעו באורח קשה. המשמעות הקשה היא, כי בכל יום נפגעים כשני ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים. בממוצע של עשר השנים האחרונות נפגעים מדי שנה כ- 707 ילדים הולכי רגל.

2015-06-28_194716

לאחרונה, הגיש חבר הכנסת איימן עודה (חד"ש – הרשימה המשותפת), שאילתא לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ בנושא תאונות החצר. בשאילתא ציין ח"כ עודה את הנתונים הקשים: "בשנת 2014 נהרגו 13 פעוטות הולכי רגל בתאונות רכים. 12 מהפעוטות הללו הינם מהמגזר הערבי כאשר מרביתם נהרגו ב'תאונות חצר'", והוסיף כי דו"ח של עמותת אור ירוק "מצביע על כך שמדובר בתופעה חמורה אשר נמשכת מזה זמן ללא שיפור משמעותי". בשאילתא מבקש חבר הכנסת לדעת מהם יעדי ותוכניות המשרד לפעילות בנושא בשנת 2015. תשובת השר כץ, כצפוי, טרם ניתנה.

 
בעקבות השאילתא של ח"כ עודה, מסר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה יכול להציל את חייהם של ילדים רבים בכל שנה אם הוא יקדם התקנת פסי האטה בסביבת בתי ספר, פארקים ומתנ"סים. זהו פתרון תשתיתי זול ואפקטיבי שיחזיר את ההשקעה בו. פס האטה פשוט מפחית את הסיכון לתאונת דרכים במקום בו הוא מוצב באופן משמעותי, הקטנת מהירות הנסיעה יכולה לעשות ההבדל בין חיים ומוות". יצוין שעל פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת נהרגו שבעה ילדים בתאונות דרכים כשהלכו ברגל, שישה מתוכם –  ערבים. אחת הבעיות העיקריות בבטיחות בדרכים בחברה הערבית היא תופעת "תאונות החצר", בהן נהרגים ילדים רבים מדי שנה. תאונות אלו מתרחשות בסביבת הבית, בשטחים שמשמשים גם לחניית רכב וגם למשחק. אחד המאפיינים של תאונות חצר הוא מעורבות של כלי רכב כבדים, בשל שדה הראייה המוגבל וריבוי ה"שטחים המתים".