ח"כ חנין על מעצרם של מפגינים: 'כך נוהג השלטון – השתקה, אלימות והסתה'

מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה, ושישה מחבריו נעצרו במוצ"ש במהלך הפגנה מאות מטרים מביתו של היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה. השבעה סירבו להשתחרר בתחנת המשטרה, הובאו לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם שוחררו אתמול. השופט הורה על שחרורם בערבות תוך חתימה על התחייבות עצמית, ערבות צד ג׳, הפקדה במזומן, הרחקה מבית היועמ"ש לשניים מהעצורים והרחקה מהעיר פתח תקווה ליתר המפגינים.

במוצאי שבת הגיעו נפתלי וכמה אנשים נוספים להפגין נגד היועץ המשפט לממשלה, אביחי מנדלבליט, במחאה על מדיניותו. הם נשאו שלטים בהם נאמר "מנדלבליט שומר על השלטון המושחת של ביבי". ההפגנה התקיימה ברחבת קניון גנים הסמוכה לביתו של מנדלבליט לאחר שבג"ץ דחה עתירה של המפגינים בטענה שנמנע מהם להפגין מול ביתו של היועמ"ש.

פרקליטו של נפתלי, עו"ד דניאל חקלאי, מסר: "תפקידה של משטרת ישראל הוא לשמור על משטרנו הדמוקרטי ולהגן על זכויות האדם והאזרח. לצערנו ישנם גם חלקים אלימים בתוך המשטרה. שוחחתי עם כל אחד מהעצורים ולהתרשמותי איש מהם לא עבר עבירה פלילית, איש מהם לא היה צריך לספוג שלילת חירות כה בוטה. מדובר במעצר טראומטי ומיותר וייתכן שחלק מהעצורים יתלוננו במחלקה לחקירות שוטרים".

2017-05-22_182239

מפגינים נגד מנדלבליט בפתחתקווה (צילום: מני נפתלי)

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) "מעצר אלים של אשה מבוגרת, שבירת יד של מני נפתלי, פצועים נוספים. כך נראה פיזור אלים של משמרת מחאה שקטה 800 מטר מבית היועמ"ש לממשלה. בין העצורים מורה לאזרחות בת 64, מפגינה בת 62 שהגיעה להזדהות עם העצורים בתחנת המשטרה, ועוד אזרח שרק ניסה לשאול את השוטרים עד כמה מותר להתקרב לבית היועץ, וכך הוא כותב: 'אף פעם לא חוויתי תקיפה כל כך שרירותית ומטופשת ובעיקר מיותרת של אזרחים, שומרי חוק שכל פשעם היה שהרגישו צורך להפגין כנגד הרס האמון של האזרחים במערכות השלטון'".

לדברי ח"כ חנין "זהו עונשם של אזרחים שמבקשים להיאבק בהשתקת השחיתות. אלימות משטרה, השתקה והסתה זוהי תגובה של שלטון שאיבד כל רסן. בנסיבות אחרות הייתי פונה ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחקור את האירוע ואת מי שנתן את ההנחייה למשטרה לנהוג כך. אבל בנסיבות האלה? מי יחקור את החוקרים? מי יגן על שלטון החוק מפני אלה שמופקדים עליו"?.