ח"כ חנין: יש לקצר את שעות העבודה

    "מספר שעות העבודה השבועיות בישראל, מאז יולי 1977, הוא 43 שעות", ציין ח"כ דב חנין (חד"ש), בדברי ההנמקה להצעת חוק שהביא, בדבר קיצור שבוע העבודה. לדבריו, הישראלים עובדים יותר שעות בשבוע מאשר ארצות רבות אחרות: המספר הממוצע של שעות עבודה שבועיות בהולנד הוא 29, בדנמרק ובנורבגיה – 33, באירלנד – 34, בגרמניה, בשוויץ ובבלגיה – 35, ובשבדיה – 36.

2013-12-22_201230

הפגנה בצרפת למען 35 שעות עבודה שבועיות (צילום: הומניטה)

    "אך אצלנו, יום העבודה ארוך יותר וימי החופשה קצרים יותר", ציין ח"כ חנין. "לנתונים אלה יש להוסיף את הזמן העצום שישראלים מבזבזים בדרך לעבודה, בנסיעות בפקקים, מה שמותיר לישראלים זמן מצומצם מאוד לפנאי, לחיי משפחה ולגידול ילדים, לבילוי עם חברים, לקריאת ספר, ולפעילות חברתית ופוליטית", אמר.

    עוד הדגיש, את מספר ימי החופשה המועט הנהוג בישראל, לעומת ארצות אחרות. מדי שנה, יוצאים העובדים בצרפת ל-40 ימי חופשה בתשלום. בדנמרק – 35 ימים. בגרמניה – 34 ימים. אך בישראל – רק 18 ימים.

    "יש הטוענים, כי ההצעה לקיצור שבוע העבודה תגרום למשק הישראלי לייצר פחות לעומת כלכלות אחרות", אמר ח"כ חנין, והוסיף: "אך הטענה הזאת אינה מחוברת למציאות. לפי דו"ח של ארגון OECD שהתפרסם השנה המדינות בהן עובדים פחות שעות – הן המדינות בהן התפוקה גדולה יותר. בהולנד, למשל, מספר שעות העבודה השנתי הממוצע לעובד הוא הנמוך ביותר, 1,379 שעות, אך התוצר לשעה הוא בין הגבוהים – 60 דולר. ישראל נמנית עם שמונה המדינות בהן עובדים הכי הרבה שעות בשנה, 1,929 בחשבון שנתי, אבל התוצר לשעה – הוא בין הנמוכים". בעקבות הידברות עם משרד הכלכלה, סוכם כי הדיון וההצבעה על הצעת החוק יתקיימו במועד אחר.

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"