ח"כ חנין: הממשלה לא סופרת את העובדים; אנשי חיפה כימיקלים חסמו הכניסה למשרד האוצר

"הממשלה לא סופרת את העובדים: לא את עובדי רשות השידור שנשלחים הביתה, לא את עובדי תאגיד השידור הציבורי שאולי בסוף לא יצאו לעבודה, לא את עובדי חיפה כימיקלים שהפרנסה שלהם מאוימת, ולא את נהגי אגד – האמורים לצאת לשביתה", כך אמר היום ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) בעקבות גל מאבקי עובדים בישראל. "זו ממשלה שמוכנה לפגוע בהמוני בני אדם ובשירות הציבורי הדרוש לאזרחים כולם. אבל העיקר ששומרים על נתניהו מאוחדת", הדגיש.

2017-03-20_205529

הפגנה של עובדי חיפה כימיקלים בשעות הצהריים בקריה בירושלים (צילום: כוח לעובדים)

ההסתדרות הכריזה אתמול (ראשון) על סכסוך עבודה ברשות השידור, בתאגיד השידור הציבורי "כאן", בשירות המדינה ובתאגידים הקשורים, בשירות התעסוקה ובמוסד לביטוח לאומי. בסכסוך שהוכרז ההסתדרות דורשת להפסיק את ההתעללות בציבור עובדי רשות השידור, להגן על תעסוקתם, לבטל את תופעת עובדי הקבלן בתאגיד, תוך מניעת העסקה של עובדים נוספים במתכונת פוגענית זו. כמו כן, ההסתדרות מלינה בסכסוך על תקינה חסרה בתאגיד שמטרתה להימנע מהעסקת עובדים בהתאם להתחייבויות. בהסתדרות מציינים כי המשבר נעוץ בהתנהלות שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט. ההכרזה על הסכסוך תאפשר להסתדרות ולציבור העובדים להרחיב את צעדי הסולידריות לכל מקומות העבודה במגזר הציבורי. במסגרת הצעדים שננקטים על ידי ההסתדרות מושבתים כל שירותי מערכת שע"מ (שירות עיבודים ממוכן) ברשות המיסים, והופסק הליך גביית המיסים במדינה. הבוקר, בנוסף לשביתה בשע"מ, הצטרפו גם עובדי רשות האכיפה והגבייה. במסגרת העיצומים, לא תהיה גביית קנסות ואגרות, ותופסק פעילות ההוצאה לפועל.

יצוין שמאות מעובדי מפעל חיפה כימיקלים הפגינו בצהריים מחוץ למשכן הכנסת ואף חסמו את הכביש המוביל לכנסת, זאת במקביל לדיון המקיים בוועדת העבודה והרווחה. עימותים התפתחו בין המפגינים לכוחות הביטחון, רחובות נחסמו על ידי המשטרה וחלק מהאוטובוסים בהם הגיעו עובדים מהצפון והדרום עוכבו על ידי המשטרה. אחד העובדים אף נעצר.

העובדים דורשים מהממשלה למצוא פתרונות מידיים שימנעו את פיטורי כ-1,500 העובדים במפעלי החברה בדימונה ובחיפה. עובדי מפעלי החברה בדרום ובצפון צפויים לקבל השבוע את מכתבי פיטוריהם לאחר שבעלי "חיפה כימיקלים" הודיעו כי אם לא יימצא פתרון לאספקת אמוניה למפעלים יסגרו המפעלים ו-1,500 העובדים במפעל יפוטרו. נציגי העובדים גם דורשים מראש הממשלה להיפגש עימם למציאת פתרון כפי שנפגש בסוף השבוע עם עובדי רשות השידור.