ח"כ חנין: דו"ח מבקר המדינה על המחדלים בתחבורה הציבורית מוריד את נתניהו מהמסוק

דו"ח מבקר המדינה על מחדלי הטיפול בתחבורה הציבורית בישראל שהתפרסם אמש (רביעי) מוצא כשלים מערכתיים רבים בהנגשת התחבורה הציבורית לכלל האוכלוסייה, ובייחוד לאוכלוסייה הערבית ובפריפריה. הדו"ח מאשים את משרד התחבורה בשורת מחדלים ואת שר התחבורה של הליכוד בעשור האחרון ישראל כ"ץ. כמו כן, אישי ציבור וארגונים הגיבו בחריפות לדו"ח, ותקפו את ממשלת הימין והעומד בראשה.

2019-03-14_190840

ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית מסר בתגובה לדו"ח מבקר המדינה: "הדו"ח הוא תגובה מוחצת לנתניהו שלא רואה פקקים אלא רק מחלפים. המבקר מוריד את נתניהו מהמסוק ומחזיר אותו לקרקע המציאות, של אזרחים שלא עוקפים את הפקקים ברכבי שרד ובעזרת אופנועי משטרה, של אזרחים שממשיכים לסבול ברכבות תקועות ובאוטובוסים צפופים ואיטיים."

לדברי חנין: "משבר התחבורה בישראל הוא אחד המחדלים החמורים והקשים ביותר של ממשלות ישראל לדורותיהן. זהו התוצר של מדיניות ארוכת שנים של הזנחת והפקרת התחבורה הציבורית. למשבר הזה יש עלויות עצומות כלכליות, חברתיות, בריאותיות וסביבתיות. מדיניות העדפת הרכב הפרטי הגיעה למבוי סתום. אך למרות ההבנה המתרחבת בקרב הדרגים המקצועיים שדרוש שינוי כיוון מהותי, הממשלה ממשיכה להימנע מקבלת ההחלטות הדרושות ואף לבלום חוקים שניסינו לקדם למען התחבורה הציבורית".

"אני מברך על כך שמבקר המדינה מצטרף לדרישה שהעלנו בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית ובשימוע שנערך בנושא בוועדת הכלכלה לקדם מהלך מידי של העדפה לתחבורה הציבורית בכבישים בישראל. נדרשת השקעה גדולה בתחבורה הציבורית: באוטובוסים חדשים ולא מזהמים, בשיפור תנאי העבודה של הנהגים, בהשקעה ברכבת, ובתיאום טוב יותר בין אמצעי התחבורה השונים", הדגיש.